۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳

استاندار البرز:

آمادگی برای مواجهه با بلایای طبیعی یکی از ضرورت‌ها است

آمادگی برای مواجهه با بلایای طبیعی یکی از ضرورت‌ها است

کرج- استاندار البرز گفت: کشور ما در معرض بسیاری از حوادث و بلایای طبیعی است بنابراین ضرورت دارد تدابیر لازم برای پیشگیری و مواجهه با بحران‌ها از قبل پیش بینی شده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی ظهر چهارشنبه در همایش آموزشی تربیت معلم سفیران حمایت روانی و اجتماعی (سحر) که در اردوگاه امام علی (ع) محمدشهر به میزبانی هلال احمر استان البرز با حضور امدادگران چندین استان کشور، برگزار شد، مأموریت‌های خطیر این گروه را مورد اشاره قرار داد و با تشریح تجارب خود در حوادث طبیعی و غیر طبیعی در نقاط مختلف کشور، فعالیت در عرصه امداد و نجات را یک مأموریت الهی دانست.

وی ادامه داد: بر این باور هستم که افراد برگزیده خدا در مسیر حیات بخشی و امیدآفرینی در حوادث و بحران‌ها قرار می‌گیرند.

عبداللهی گفت: پس از حوادث، چگونگی امداد و امیدبخشی به حادثه دیده‌ها بویژه کودکان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: حضور هلال احمر همواره تداعی گر فداکاری، امید و نجات و همچنین دلگرمی است چراکه حادثه دیدگان به دنبال حمایت‌های امدادی و روانی هستند.

استاندار البرز گفت: کشور ما در معترض بسیاری از حوادث و بلایای طبیعی است بنابراین ضرورت دارد تدابیر لازم را برای پیشگیری و مواجهه با بحران‌ها از قبل داشته باشیم.

وی افزود: گروه‌های عملیاتی سحر و آموزش‌های به روز آنها گامی مؤثر در مدیریت بحران‌ها محسوب می‌شود.

عبداللهی گفت: یکی از نقاط ضعف در بحران‌ها، مدیریت عملکردها و اقدامات در بزنگاه‌ها است که انتظار می‌رود در این بخش نیز آموزش و توجه بیشتری معطوف شود.

کد خبر 5902535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha