۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد؛

رونمایی از ۳ کتاب سیره و اندیشه آیت الله «کوهستانی»

رونمایی از ۳ کتاب سیره و اندیشه آیت الله «کوهستانی»

بهشهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه کنگره آیت الله کوهستانی منجر به تقویت روحیه معنوی و علمی می شود، گفت: از سه کتاب سیره و اندیشه آیت الله کوهستانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان آهنگر ظهر چهارشنبه در کنگره ملی آیت الله کوهستانی در دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر اظهار کرد: این همایش با هدف آشنا ساختن جوانان با زندگی این عالم و تقویت روحیه معنوی و علمی جامعه برگزار و با راه اندازی شورای سیاست گذاری با ۱۳ عضو از ۸۸ عضو هیأت علمی کشور کمک‌گرفته شد.

وی افزود: کمیته علمی این کنگره در سه محور مختصات سیره علمی و تحقیقاتی، مختصات سیره اجتماعی و سیاسی و فردی و اجتماعی تشکیل و ۴۰ مقاله به این دبیرخانه ارسال و ۲۵ اثر برگزیده و مجموعه مقالات همایش آیت الله کوهستانی با عنوان پارسای کوهستان چاپ شد.

آهنگر گفت: نمایه سازی همایش هم انجام و با کمک دانشگاه مازندران و اخذ مقالات انجام شد و برگزاری پیش کنگره آیت الله کوهستانی در ۹ تیر ۱۴۰۱ در مشهد اجرا شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: ویژه نامه کنگره با هدف تبیین فکری و اجتماعی به چاپ رسید و همچنین سایت همایش راه اندازی شد.

وی گفت: برگزاری همایش خوشنویسی و جمع آوری ۲۲۶ منبع چاپ شده در مورد آیت الله کوهستانی و تولید مستند آقاجان از دیگر برنامه‌های این کنگره بود.

آئین رونمایی از سه جلد کتاب پارسای کوهستان منتخب مجموعه مقالات آیت الله کوهستانی، آئینه معرفت زندگینامه و سیره و کتاب، شاگردان مکتب کوهستان زندگینامه شاگردان آیت الله کوهستانی و رونمایی از تمبر همایش آیت الله کوهستانی انجام شد و از برگزیدگان مقالات ارائه شده به همایش تجلیل شد.

کد خبر 5902545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha