۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

طرح تولید قراردادی گوشت شتر در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

طرح تولید قراردادی گوشت شتر در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اجرای طرح پایلوت تولید قراردادی گوشت شتر در چهار شهرستان خبر داد.

مهدی جعفری در گفت و گو با مهر با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی در پرورش شتر بیان کرد: با توجه به سازگاری اقلیم خراسان جنوبی با پرورش شتر، این استان جزو استان‌های برتر در پرورش این حیوان است.

وی از اجرای طرح پایلوت تولید قراردادی گوشت شتر در چهار شهرستان استان خبر داد و افزود: این طرح طبس، نهبندان، بشرویه و خوسف اجرایی می‌شود.

جعفری با بیان اینکه برای اجرای این طرح مراحل اولیه تخصیص نهاده انجام شده و در مرحله تخصیص ارز هستیم تا بتوانیم شتر را از پاکستان وارد کنیم، ادامه داد: در راستای اجرای این طرح نهاده و ارز مورد نیاز را تامین خواهیم کرد بنابراین سودآوری خوبی برای کشاورزان خواهد داشت.

وی با اشاره به دیگر ظرفیت‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: صنعت طیور در استان از جمله اولویت‌ها و شرایط ویژه در خصوص رشد و توسعه محصول به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همایش بررسی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های صنعت طیور استان به زودی در استان برگزار می‌شود.

جعفری بیان کرد: بررسی آخرین دستاوردهای صنعت طیور مبتنی بر شرایط محیطی و اقلیمی، تنش‌های محیطی مرتبط با صنعت، اقدامات آفندی و پدافندی در حوزه پرورش طیور شرق کشور، موضوع بازاریابی و بازار رسانی محصول از جمله مهم‌ترین ضرورت‌های برگزاری بشمار می‌رود.

بنا به گفته جعفری، در آینده پیش روی صنعت راهکاری جز افزایش بهره‌وری نخواهیم داشت و به همین منظور تمام فعالان حوزه پرورش صنعت به دنبال بررسی راهکارهای توسعه این محصول خواهند بود.

کد خبر 5904588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha