۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

سرادار قنبری خبرداد؛

نقش گشت‌های ویژه پلیس آگاهی در افزایش احساس امنیت

نقش گشت‌های ویژه پلیس آگاهی در افزایش احساس امنیت

رئیس پلیس آگاهی فراجا نقش گشت‌های ویژه خودرویی پلیس آگاهی را در کاهش جرایم و افزایش احساس امنیت مردم موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد قنبری در حاشیه رونمایی از گشت‌های ویژه خودرویی پلیس آگاهی کشور که با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی فراجا برگزار شد، اظهار داشت: آغاز هفته انتظامی را خدمت همه تلاشگران عرصه نظم و امنیت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه این مراسم به عنوان یکی از برنامه‌های گرامی داشت هفته انتظامی در تحقق شعار «شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار» است، تصریح کرد: پلیس آگاهی فراجا افتخار دارد بعد از تصویب قرارگاه مقابله با سرقت و تأیید و تدبیر سردار فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران موضوع مهم و راهبردی گشت‌های ویژه را به صورت کمی و کیفی در سطح کشور به مرحله اجرا بگذارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده و مأموریت‌های مرتبط با این گشت‌ها گفت: در گام نخست با اختصاص خودروهای مناسب و تهیه الزامات لازم و ایجاد ساختار سازمانی متناسب گشت‌های پلیس آگاهی همزمان در ۱۱ استان هدف شامل تهران بزرگ، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، البرز، کرمانشاه، خوزستان، کرمان، آذربایجان شرقی، قم و غرب استان تهران به صورت حضوری آغاز به کار خواهند کرد.

سردار قنبری با بیان اینکه گسترش این گشت‌ها در سایر استان‌ها در سطح کشور به مرور در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: به منظور کیفیت بخشی و اثرگذاری مناسب، سازمان دهی ساختاری تدوین و آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی متناسب با شرایط ملی و منطقه‌ای به متصدیان امر و عوامل اجرایی داده شده و به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده تداوم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مبارزه با جرایم علنی و خشن، ناامن سازی محیط جرم برای مجرمان حرفه‌ای، انجام مأموریت‌های تخصصی میدانی در حوزه جرم یابی، کشف پیش‌دستانه و کنترل میدانی مجرمان از وظایف ذاتی این واحدها خواهد بود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: بدیهی است اجرای دقیق و کامل این مأموریت به طور یقین در پیشگیری و کاهش جرایم ناامن کننده و افزایش احساس امنیت نقش اساسی را ایفا خواهد کرد.

کد خبر 5904605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha