۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

از سوی معاونت پرورشی آموزش و پرورش صورت گرفت؛

اهدای ۲۷ هزار جلد کتاب به دانش آموزان استثنایی سراسر کشور

اهدای ۲۷ هزار جلد کتاب به دانش آموزان استثنایی سراسر کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اهدای ۲۷ هزار جلد کتاب به دانش آموزان استثنایی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز بیش از ۲۷ هزار جلد کتاب برای اهدا به ۳۵۳ کلاس درس مدارس استثنایی از تهران به مناطق سراسر کشور ارسال شد.

انتخاب کتاب‌های مناسب این کودکان خاص با کمک کارشناسان سازمان آموزش و پرورش استثنایی بود و طی آن، ۲۷ هزار جلد کتاب از ۲۲ ناشر انتخاب و تهیه شد.

عناوین کتاب هم ۲۲۰ عنوان بوده و برای ۳ دوره تحصیلی ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه توزیع خواهد شد.

بالغ بر یک میلیارد تومان برای تهیه و توزیع این ۲۷ هزار جلد کتاب هزینه شده است که به عنوان هدیه هفته کتاب و کتابخوانی به دانش آموزان اعطا می‌شود.

همچنین قرار دادن ۳۰ عنوان جلد کتاب به خط بریل از اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این زمینه بوده است.

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این آئین اعزام این کتب به سراسر کشور گفت: ارسال این کتب برای مدارس استثنایی کشور در نظر گرفته شده است. ۲۷ هزار جلد کتاب درسی را در تمامی مقاطع توزیع کردیم. عمده این کتب هم از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأمین شده است که با همکاری مدارس منادی تربیت تهیه شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که کتابخانه‌های کلاسی را در سراسر کشور راه اندازی کنیم؛ گفت: کتابخانه‌ها در داخل هر کلاس قرار داده می‌شود و به ویژه در مقطع ابتدایی با برنامه‌ای که معلم دارد کتاب انتخاب می‌شود. ۴۰ درصد مدارس تنها دارای کتابخانه کلاسی هستند به همین میزان هم می‌توانیم بگوییم که در مدارس کتابخانه مدرسه‌ای داریم لذا نیازمند تقویت کتابخانه‌های مدارس یا رشد کتابخانه‌های کلاسی هستیم.

کد خبر 5904778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha