۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت عظیم مردمی در حوزه گسترش فرهنگ دینی در اردبیل

استفاده از ظرفیت عظیم مردمی در حوزه گسترش فرهنگ دینی در اردبیل

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در راستای گسترش فرهنگ دینی در جامعه و کاستن از آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت عظیم مردمی دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر شنبه در نشست «هم اندیشی فرهنگی با اعضای شورای شهر با هدف راهبری کارکردهای فرهنگ دینی در شهر» در محل ساختمان شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه حمایت از فعالان فرهنگ دینی عامل مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی راهبری جریانات فرهنگی در جامعه است به طوری که حمایت از فعالان و فرهیختگان فرهنگی در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم و ضروری است.

وی فعالیت بنیاد علوی را در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با هدف حمایت از مبلغین و نیز توسعه فعالیت‌های فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار، تفاهمنامه ذیل بنیاد هدایت به عنوان ساماندهی امور مبلغین با بنیاد علوی به عنوان حمایت کننده از ادارات فرهنگی منعقد شد و قریب به ۸۰ نفر از روحانیون تحت حمایت مالی و فرهنگی این بنیاد قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از ظرفیت عظیم مردمی در حوزه فرهنگ دینی برخوردار است، از شورای شهر اردبیل خواست؛ با توجه به ظرفیت عظیم مردمی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اعم از ۳ هزار روحانی و مبلغ، یک هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی، یک هزار و ۴۶۰ مداح، ۱۰۰ انجمن اسلامی، اقدامات لازم برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

جعفرزاده افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در راستای همکاری با شهرداری اردبیل بسته ظرفیت‌های محیطی و تبلیغی و شیوه‌های نوین تبلیغی، پیوست‌های فرهنگی و زیر ساخت‌های فرهنگی و مشارکت در تحقق گام دوم انقلاب متناسب با زیست بوم فرهنگی و طراحی تقویم فرهنگی سالانه برای استان را مورد توجه قرار داده است.

موازی کاری آسیب جدی در حوزه فرهنگ است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با انتقاد از موازی کاری و وجود تشکل‌ها و سازمان‌های متعدد در حوزه فرهنگ دینی تصریح کرد: به دستور مقام معظم رهبری باید تمامی نهادهای موازی با سازمان تبلیغات اسلامی به این سازمان برگشته و تصدی گری و فرماندهی امور فرهنگی توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود.

جعفرزاده با اشاره به فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در راهبری جریان فرهنگی در جامعه افزود: ارتقای توانمندسازی و دانش افزایی معلمین دینی و قرآنی، دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و نیز توانمندسازی کنشگران فرهنگی و همچنین ارائه بسته‌های فرهنگی و محتوای تبلیغی متناسب با اولویت‌های فرهنگی دینی و نیاز روز جامعه به ائمه جماعات جمعه از مهم‌ترین مباحث راهبری جریانات فرهنگی توسط سازمان تبلیغات اسلامی است.

کد خبر 5904796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha