۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۲

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت:

فرهنگ و تربیت مهم‌ترین محور جوانی جمعیت به شمار می‌آید

فرهنگ و تربیت مهم‌ترین محور جوانی جمعیت به شمار می‌آید

زنجان-رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: فرهنگ و تربیت مهم‌ترین محور جوانی جمعیت به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر ، صابر جباری فاروجی روز یکشنبه در جلسه قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت که صبح امروز ۱۶ مهر در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران با جنگ ترکیبی دشمن روبرو است، اظهار کرد: جنگ‌های روانی، اقتصادی، امنیتی(نظامی) و جمعیتی از جمله محورهای این جنگ به شمار می‌رود. از این میان سه محور محسوس و ملموس است و برای آن به موقع چاره اندیشی شده است. ولی جنگ جمعیتی از آنجایی که در ظرف زمان کوتاه مشخص نمی‌شود، چندان متوجه تبعات آن در آینده نیستیم.

وی افزود: زمانی متوجه کمبود جمعیت جوان در کشورمان می‌شویم که به یکباره با جمعیت سالخورده روبرو شویم و مانند برخی از کشورهای آسیای شرقی و اروپایی که با مشکل جوانی جمعیت دست به گریبانند بطوری که با تعطیلی بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها و کمبود نیروی کار مواجه شده‌اند، روبرو خواهیم شد.

جباری با بیان اینکه حوزه جمعیت چند محور کلی دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست گذاری و قانون مشکلی نداریم هر چند با تأخیر ولی انجام شده است. اما سایر محورها شامل فرهنگ و تربیت، سلامت، اقتصاد و معیشت چهار محور کلی در موضوع جوانی جمعیت است. از میان این چهار محور اولویت با فرهنگ است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه سیاست‌گذاری و قانون، فرهنگ و تربیت، سلامت، اقتصاد و معیشت چهار محور کلی در موضوع جوانی جمعیت است، گفت: از میان این چهار محور اولویت با فرهنگ و تربیت است.

جباری خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت از همان ابتدای اجرای این قانون و هم در جایزه ملی جزو دستگاه‌های نخست و برتر بود. بخش‌های مختلف اجرایی نیز درحال هماهنگ شدن با وزارت بهداشت در اجرای این قانون هستند.

وی به هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان تحت نظارت استانداری اشاره کرد وافزود: انتظار می‌رود بخش‌های مختلف اداری و سازمانی که به نوعی در اجرای قانون جوانی جمعیت دخیل هستند، مانند ادارات استانی راه و شهرسازی در فراهم کردن زمین و مسکن، بانک‌ها در اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، شرکت‌های خودروسازی، سازمان صدا و سیما و ارشاد اسلامی، تبلیغات، ائمه جمعه و جماعات به عنوان متولیان فرهنگی انتظار می‌رود مانند وزارت بهداشت پای کار باشند.

جباری با قدردانی از متولیان جوانی جمعیت و طرح نفس از آنان خواست تا در این راه خستگی ناپذیر همچنان به فعالیت خود تا رسیدن به سرقله مقصود ادامه دهند.

کد خبر 5906366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha