۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰

سرهنگی:

باید ورود گردشگران خارجی به سبد گردشگری کیش اضافه شود

باید ورود گردشگران خارجی به سبد گردشگری کیش اضافه شود

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: باید حضور گردشگران خارجی که به صورت دلاری هزینه می‌کنند را در سبد گردشگری سالانه جزیره کیش داشته باشیم. برای این منظور باید زیرساخت‌های لازم را نیز فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم پاسداشت و قدردانی از پیشکسوتان و فعالان حوزه گردشگری جزیره کیش با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و جمعی از فعالان گردشگری، هتلداران، آژانس داران و پیشکسوتان جزیره در سالن همایش‌های خلیج فارس کیش برگزار شد.

در این مراسم رحیم سرهنگی مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: ضرب المثل معروفی وجود دارد که می‌گوید مهمان روزی خود را با خودش می‌آورد. حدیثی هم با همین مضمون داریم در واقع اگر مهمان را همان گردشگر حساب کنیم شما باید اوقات خوشی را برای او فراهم کنید و گردشگر انگار که واقعاً به مهمانی آمده، باید حس کند به تمام معنا تکریم شده است.

وی گفت: برای اینکه این اتفاق بیفتد باید تغییر نگاهی ایجاد شود. گردشگران مختلفی از اقصی نقاط کشور و کشورهای همسایه و دور و نزدیک وجود دارد که می‌توان آنها را جذب کرد. باید برای این منظور سطح کیفیت خدمات در جزیره را بالا برد. چیزی که ممکن است در لابه لای تئوری‌های درآمدی و مالی آن را گم کرده باشیم.

سرهنگی گفت: گردشگر باید حس کند تجربه ارزشمندی را با سفر به آن مقصد به دست آورده است. این فرد از لحظه‌ای که قصد سفر دارد تا زمانی که برمی گردد یک تجربه کسب کرده است. اگر این تجربه برای او شیرین شود در درجه اول به آن منطقه وفادار خواهد بود. بهترین تبلیغات هم تبلیغاتی است که به صورت سینه به سینه نقل می‌شود. نباید این حس را در گردشگر ایجاد کنیم که بگوید به کیش رفته ام هزینه زیادی کرده ام اما خوش نگذشت.

وی گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که سطح ارائه خدمات را بالا ببریم. نیازمند ارزیابی و استانداردسازی تأسیسات هستیم. سازمان باید برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ورود کند.

سرهنگی ادامه داد: برای اینکه سطح درآمد جزیره را بالا ببریم باید پذیرای گردشگران خارجی باشیم. باید در سبد گردشگری سالانه چه درهای سیزن و چه در لو سیزن بخشی را برای گردشگرانی که به صورت دلاری هزینه می‌کنند اضافه کنیم. باید بخشی از سبد درآمد سالانه جزیره را مدیریت کنیم وگرنه همان اتفاقی می‌افتد که در سال‌های اخیر رخ داده است.

کد خبر 5906651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha