۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸

تاج بخش مسلمان:

تغییر اقلیم سبب افزایش وقوع توفان‌های گرمسیری شده است

تغییر اقلیم سبب افزایش وقوع توفان‌های گرمسیری شده است

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: توفان‌های گرمسیری از مهم‌ترین مخاطرات جوی است که به سبب تغییرات اقلیمی، وقوع آن روند رو به افزایشی در دنیا داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سحر تاج بخش مسلمان در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی توفان‌های حاره‌ای اقیانوس هند در تهران اظهار داشت: منطقه دریایی اقیانوس هند نیز از این موضوع مستثنی نبوده و شاهد روند رو به افزایش وقوع این طوفان‌های حاره‌ای بوده است.

وی افزود: توفان‌های گرمسیری عمدتاً در مناطق حاره‌ای اقیانوس‌ها اتفاق می‌افتند و اهمیت آن بیشتر به دلیل مخاطراتی است که برای فعالیت‌های دریایی و مناطق ساحلی به همراه دارد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در این نخستین کنفرانس بین المللی توفان‌های حاره‌ای اقیانوس هند است که به وسیله سازمان هواشناسی ایران و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با همراهی سازمان جهانی هواشناسی برگزار می‌شود.

تاج بخش اضافه کرد: همین راستا سازمان جهانی هواشناسی برنامه‌های متعددی را برای پایش و پیش بینی این طوفان‌ها در نظر گرفته است که یکی از آنها ایجاد پنل توفان‌های گرمسیری منطقه اقیانوس هند است که ۱۳ کشور در آن عضویت دارند.

وی ادامه داد: این پنل از سال ۱۹۷۲ با حضور ۶ کشور راه اندازی شد و سایر اعضا به تدریج و سال‌های پس از آن به آن اضافه شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: کشورهای ایران، عربستان سعودی، امارات و قطر از جمله کشورهایی هستند که از سال ۲۰۱۸ به این پنل وارد شدند.

کد خبر 5906715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha