۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴

معاون استاندار اردبیل:

دامپزشکان در مسیر تأمین غذای سالم نقش حیاتی دارند/ ضرورت ساماندهی

دامپزشکان در مسیر تأمین غذای سالم نقش حیاتی دارند/ ضرورت ساماندهی

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در کنار تغذیه سالم و توجه به امنیت پایدار غذایی، با یک نگاه معنوی می‌توان به تلاش‌های دامپزشکان از نگاه یک جریان الهی تمرکز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی در اردبیل اظهار کرد: در کنار تغذیه سالم و توجه به زنجیره غذایی و امنیت پایدار در این حوزه، با یک نگاه معنوی می‌توان به تلاش‌های دامپزشکان از نگاه یک جریان دارای رحمت و بخشش الهی تمرکز کرد.

وی تصریح کرد: در این جریان دامپزشکان برای تأمین غذای سالم سعی می‌کنند تا جنبه معنوی کار خود را نیز در نظر بگیرند تا با ترحم به موجودات، زمینه حفظ و صیانت از حیات طیب و پاک آنها را نیز فراهم کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: این مقام دامپزشکان قابل احترام و تعظیم است و ضرورت دارد در کنار همه فعالیت جریان دامپزشکی به عنوان عامل مؤثر در حفظ و صیانت از سلامت جامعه به این بعد اقدامات آنها نیز توجهی جدی داشته باشیم.

قاسمیان افزود: در ۲ سال اخیر در سطح استان ما مسائل مختلفی را مورد رصد و پیگیری قرار دادیم که در اکثر این مسائل سه بعد کنترلی، نگاه پیشگیرانه و درمان مورد توجه است که در حوزه دامپزشکی نیز سعی کردیم تا در کنترل بیماری‌ها نگاه پیشگیرانه، سپس درمان را مورد توجه قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل با همین رویکرد میزان شیوع بیماری‌های دامی در بین دام و طیور کاهش یافته و با تلاشی که جامعه دامپزشکی انجام می‌دهند، برنامه‌های واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام و طیور در حال انجام است.

قاسمیان استان اردبیل را از استان‌های مهم و قطب تولید دامپروری و پرورش طیور اعلام کرد و ادامه داد: در سایه تلاش مؤثر دامپزشکان، تأمین امنیت غذایی را در جامعه به عنوان یک زنجیره مؤثر شاهد هستیم تا همه افراد جامعه بتوانند به گوشت سالم اعم از سفید و قرمز دسترسی پیدا کنند.

وی با قدردانی از تلاش جهادگونه گروه دامپزشکی در حوزه‌های مختلف کشتار، نظارت و جریان عرضه آن به بازار بیان کرد: ما آمادگی داریم تا انتظارات حداکثری این جامعه را در حد وسع و توان برآورده کرده و زمینه خدمت‌رسانی بیشتر و مؤثر را در این حوزه فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اضافه کرد: جامعه دامپزشکی، جامعه آگاه، فهیم و مسلط بر حوزه مأموریت خود است و قطعاً فعالیت آنها می‌تواند زمینه و بستر تحول شایسته‌ای را نیز مهیا کند.

کد خبر 5907246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha