۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴

معاون صمت استان بوشهر:

۵۷۰۰ میلیون دلار کالا از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شد

۵۷۰۰ میلیون دلار کالا از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شد

بوشهر-معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیش از پنج هزار و ۷۰۰ میلیون دلار انواع کالا در نیمه اول سال جاری به کشورهای مختلف صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم محمد زاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارزش صادرات انواع کالا از بنادر استان در نیمه اول سال جاری بالغ بر پنج هزار و ۷۰۰ میلیون دلار و همچنین ارزش واردات ۱۰۶۴ میلیون دلار بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: طی شش ماهه سال جاری ۱۵ میلیون و ۲۱۸ هزار تن کالا به ارزش پنج هزار و ۷۴۲ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

محمد زاده عنوان کرد: طی بازه زمانی مذکور صادرات بدون احتساب میعانات گازی حدود ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر پنج میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن هفت درصد افزایش داشته است.

معاون اداره کل صمت استان بوشهر اعلام کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، گچ، سبزیجات و صیفی‌جات تازه است که به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تانزانیا، موزامبیک و قطر صادر شده است.

محمد زاده واردات کالاها از گمرکات استان بوشهر را افزون بر ۳۱۳ هزار تن دانست و بیان کرد: این کالاها به ارزش حدود یک میلیارد و ۶۴ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۳ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 5907636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha