۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

شرکت‌های دانش بنیان سلامت در دولت سیزدهم ۲ برابر شد

شرکت‌های دانش بنیان سلامت در دولت سیزدهم ۲ برابر شد

سمنان- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از رشد حدوداً دو برابری شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه سلامت از ابتدای دولت سیزدهم در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس پناهی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و در حاشیه کنگره فارماکولوژی بیان کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در قبل از دولت سیزدهم ۷۰۰ مورد بود که امروز بیش از یک هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در دولت سیزدهم حدوداً دو برابر شده است، افزود: این شرکت‌های دانش بنیان امروز در بخش‌های مواد اولیه، دارو، تجهیزات و … مشغول به کار هستند و نشان می‌دهد که دولت توجه خوبی به این بخش داشته است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه عمده شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، مرحله نهایی تولید دارو را با ۴۰ درصد کل شرکت‌های دانش بنیان، صورت می‌دهند، تاکید کرد: ۳۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت کشور نیز در بخش مواد اولیه دارویی فعالیت دارند.

پناهی با بیان اینکه ۲۴ درصد شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت تجهیزات پزشکی تولید می‌کنند، ابراز کرد: مابقی شرکت‌ها در زمینه تغذیه، پروتکل‌ها، کشاورزی و … فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد داروهای مورد نیاز کشورمان تولید داخل است، گفت: ۵۵ درصد از مواد اولیه دارویی نیز در کشورمان تولید می‌شود که البته باید بیشتر شود در نتیجه ۲۵ قلم مواد اولیه دارویی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی مأموریت داده ایم که بومی سازی کنند.

کد خبر 5909222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha