۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

ضرورت نظارت بر فرایند تولید تا بازار/ قیمت‌ها دستوری نباشد

ضرورت نظارت بر فرایند تولید تا بازار/ قیمت‌ها دستوری نباشد

ساری- رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نظارت بر فرایند تولید و بازار را الزامی دانست و گفت: قیمت معیار اصلی نظارت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرهیدزاده پیش ازظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پیشینه سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده به قبل از انقلاب اسلامی برمی گردد، افزود: پس از انقلاب با تشکیل سازمان بازرسی این سازمان ادغام شد.

وی با بیان اینکه این سازمان چندین مسئولیت دارد، اضافه کرد: نظارت بر رفتار تولید کنندگان از نظر تولید، کیفیت، قیمت وتحلیل بازار در آینده از جمله وظایف است.

وی با اظهار اینکه در حوزه مصرف کننده نیز بازوی به نام بازرسی و صنعت و معدن داریم، گفت: این سازمان اتفاقات را از نظر قیمت، شفافیت در عرضه، رسیدگی به شکایت مردم را بررسی می‌کند.

فرهیدزاده با با بیان اینکه قائل به اجحاف نسبت به تولید کننده و مصرف کننده نیستیم، گفت: معیاری به نام قیمت داریم و بر اساس آن اسناد مالی شرکت‌ها بررسی می‌شود تا سود متعارفی بر اساس قیمت گذاری حاصل شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اقتصاد دستوری و قیمت گذاری دستوری داشته باشیم، گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشور به سمت اقتصاد مقاومتی و جهادی پیش می‌رویم از این رو باید نظارت صورت گیرد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده با عنوان اینکه برخی از رفتار تولید کنندگان خارج از ضوابط است، اصلاح رویه‌ها و نظارت‌ها را امری ضروری دانست.

کد خبر 5909650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سید محمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      0 0
      سلام خسته نباشید و خدا قوت معیاری به نام قیمت داریم ، معیار از نظر شما چیست.