۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد؛

کارشناسی نبودن در نظر گرفتن ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی در شهر قم

کارشناسی نبودن در نظر گرفتن ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی در شهر قم

قم- رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: اعلام ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی از سوی شورای عالی شهرسازی و میراث فرهنگی کارشناسی نبوده و موجب توقف احیای بافت فرسوده در قم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن محرری پیش از ظهر شنبه در مراسم بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی ۹ پروژه بزرگ شهری قم که در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد اظهار داشت: در طول یک دهه اخیر، اقدامات خوبی از سوی مدیریت شهری در قم صورت گرفته است که بهبود فضای سبز از ۱۳ متر مربع به ۲۰ متر مربع در ازای هر نفر، ایجاد باغ راه‌هایی در اطراف حرم مطهر، احداث پروژه‌های عمرانی و ترافیکی و ایجاد بوستان‌های مختلف در سطح شهر از جمله آنان است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان داشت: در حال حاضر ۴۰۰ بوستان در سطح شهر قم وجود دارد که از این تعداد، برخی از بوستان‌ها با وسعتی بالغ بر ۱۰ هکتار به عنوان بوستان فرامنطقه ای می‌توان از انان یاد کرد.

محرری عنوان داشت: هم اکنون بوستان هزار هکتاری در شهر قم در حال احداث و تکمیل است که پروژه‌ای در سطح ملی است.

وی ابراز داشت: وضعیت تمیزی شهر قم در مقایسه با سایر کلان شهرها و شهرهای بزرگ مطلوب است که این امر نتیجه تلاش نیروهای خدوم خدمات شهری و برنامه ریزی مناسبت برای پرداخت به موقع حقوق این عزیزان است.

رئیس شورای شهر قم افزود: در طی این مدت دستفروشان و وانتی‌ها در سطح شهر ساماندهی خوبی شدند که موجب رضایتمندی مردم شده است.

وی ابراز داشت: تملک ۶۴ مغازه در اطراف حرم بانوی کرامت در دست اقدام است و با تملک ۱۳۰ مغازه در قبرستان نو فضای شهری جدیدی ایجاد خواهد شد که تاکنون ۳۰ مغازه تعیین تکلیف شده است.

محرری با بیان اینکه ساماندهی بافت قدیمی شهر قم در دست اقدام است افزود: اعلام ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی از سوی شورای عالی شهرسازی و میراث فرهنگی کارشناسی نبوده و موجب توقف احیای بافت فرسوده در قم شده است که امید در این زمین اصلاحات لازم صورت گیرد.

کد خبر 5911544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha