۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹

استاندار گیلان:

تعهد فعالان حوزه دامپزشکی نسبت به مردم اهمیت دارد

تعهد فعالان حوزه دامپزشکی نسبت به مردم اهمیت دارد

رشت- استاندار گیلان گفت: تعهد فعالان در حوزه دامپزشکی نسبت به مردم در کنار سایر ویژگی‌ها اهمیت بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در دیدار با مدیرکل، رؤسای ستادی و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های تابعه استان گیلان، به مناسبت هفته دامپزشکی، اظهار کرد: بسیاری از افراد جامعه نسبت به وظایف و عظمت کار نیروهای فعال دامپزشکی اطلاع کافی ندارند و این در حالی است که، فعالان این حوزه برای تحقق بهداشت، سلامت و امنیت غذایی تلاش می‌کنند و ثمره کار آنان بسیار حائز اهمیت است.

وی تأمین بهداشت، سلامت و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی را از جمله وظایف دامپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: فعالان متخصص و متعهد در دامپزشکی برای صیانت و حراست از سرمایه‌های مردم در این حوزه تلاش می‌کنند که بسیار مهم و با اهمیت است.

عباسی با بیان اینکه تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی از جمله دیگر وظایف سنگین دامپزشکی است، اضافه کرد: مردم با اعتماد و اطمینان به حوزه دامپزشکی، با خیال آسوده بسته بندی ها و فرآورده‌های غذایی را استفاده می‌کنند که این نشان از اهمیت کار و رسالت سنگین نیروهای دامپزشکی است.

وی سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی را کار خوبی دانست و با بیان اینکه فعالان این حوزه هوشمندانه و با تمام توان تلاش می‌کنند، گفت: با توجه به وجود اعتبارات استانی و ملی، قرنطینه سنتی باید کنار گذاشته شود ضمن اینکه آزمایشگاه‌های دامپزشکی نیز به دانش روز مجهز شود.

عباسی در ادامه با بیان اینکه تیم دامپزشکی گیلان از نیروهای حاذق، متخصص و متعهد برخوردار است، اظهار داشت: تعهد فعالان در حوزه دامپزشکی نسبت به مردم در کنار سایر ویژگی‌ها اهمیت بسزایی دارد.

وی با مهم دانستن ارائه آموزش‌های ترویجی به روستاییان و عشایر برای پیشگیری از نشر آلودگی و جلوگیری از تلفات دامی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم بیمه در حوزه سرمایه گذاری، اهمیت این موضوع نیز باید به سرمایه‌گذاران در حوزه پرورش دام و طیور سایر حوزه‌ها تبیین شود.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از تمامی نیروهای فعال دامپزشکی بیان کرد: این استان رتبه خوبی در تولیدات مرتبط با کار دامپزشکی دارد بنابراین این مهم را مدیون زحمات فعالان این حوزه هستیم.

کد خبر 5912084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha