۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹

طی سال جاری؛

۸۰۰۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوشهر انجام شد

۸۰۰۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوشهر انجام شد

بوشهر- رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: بیش از هشت هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان بوشهر از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حبیبی نیا ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از تداوم روند بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از هشت هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان بوشهر از ابتدای سال جاری تاکنون توسط بازرسین سلامت محیط و کار صورت گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: این بازرسی‌ها در راستای استمرار کنترل و نظارت بهداشتی بر صنوف و با هدف تحقق و صیانت از سلامت و امنیت غذایی در جامعه بوده است.

وی بیان داشت: صنوفی که دارای نواقص بهداشتی بوده و در رفع آن بی‌توجهی کرده‌اند، مورد پیگیری قضائی قرار گرفته‌اند که از ابتدای سال تاکنون ۳۱۷ واحد صنفی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و ۵۴ واحد صنفی پلمب شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: در این بازرسی‌ها بیش از چهار هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته کشف و معدوم شد.

حبیبی نیا همچنین از بازرسی ۷۲ مورد سامانه آب‌رسانی، ۱۲ هزار و ۸۱ مورد کلر سنجی و ۴۱۸ مورد نمونه‌برداری به‌عمل‌آمده از آب آشامیدنی در شهرستان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۳ کارشناس بهداشت محیط در مراکز تابعه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر مشغول به ارائه خدمت و نظارت‌های بهداشتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراتب را برای رسیدگی کارشناسان به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

کد خبر 5912158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha