۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶

رونمایی از سامانه صدور پروانه ساختمان روستایی در سوادکوه

 رونمایی از سامانه صدور پروانه ساختمان روستایی در سوادکوه

سوادکوه- سامانه صدور پروانه ساختمانی روستایی به صورت پایلوت در روستای ارات بن سوادکوه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر احمدی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی از سامانه صدور پروانه ساختمان در روستاها که به صورت پایلوت در روستای ارات بن سوادکوه اجرا شد، گفت: حسب سیاست دولت در راستای اجرای دولت الکترونیک در امور روستاها، سه نرم افزار تهیه و رونمایی شد.

مدیرکل امور روستایی با اشاره به صدور پروانه ساختمان به صورت الکترونیک در این روستا به صورت پایلوت، در رابطه با این سامانه گفت: با اجرایی شدن آن دیگر نیاز به حضور متقاضی در دهیاری نبوده، ایمنی بالایی داشته و امکان جعل ندارد، میزان هزینه مشخص است و همچنین پیگیری امور برای متقاضی راحت تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این سامانه مقدار مساحت و تعداد پروانه‌ها، میزان عایدات دهیاری‌ها از طریق استان نیز قابل کنترل است، افزود: امروز این سامانه به صورت رسمی برای همه روستاهای استان توسط استاندار آغاز خواهد شد.

احمدی از دیگر سامانه‌ها به سامانه بانک اطلاعات کل روستاهای استان و سامانه کمیسیون ماده ۹۹ اشاره کرد و آن‌را در راستای بسته شدن راه تخلفات دانست.

وی با توجه به اتصال هزار و چهارصد دهیاری استان به شبکه دولت، گفت: با انجام این مهم دستیابی به بایگانی‌ها به صورت الکترونیک راحت تر خواهد بود.

کد خبر 5912278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha