۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

استان مرکزی در اجرای طرح نهضت نان کامل پیشرو است

استان مرکزی در اجرای طرح نهضت نان کامل پیشرو است

اراک- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افزایش و بهبود کیفیت نان از جمله اهداف اجرای طرح نهضت نان‌ کامل است و استان مرکزی در این راستا پیشرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، اردلان زیلابی ظهر دوشنبه در همایش نهضت احیای نان کامل با بیان اینکه استان مرکزی یکی از استان‌های پیشگام در بحث احیای نان کامل است، اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد قوت مردم ایران نان است و باید این مهم مورد توجه خاصی قرار گیرد تا دورریز نان نداشته باشیم و حاوی مواد مغذی و غنی باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه تهیه نان بسیار بالاست اما در جامعه همیشه دور ریز بالایی دارد که در این راستا نهضت احیای نان کامل ایجاد شد و استان مرکزی نیز در این زمینه پیشرو است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با بیان اینکه نان کامل حاوی مواد مغذی است، افزود: مصرف نان کامل از بروز بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند و مصرف نان غیراستاندارد نیز زمینه ایجاد مشکلات و بیماری‌های مختلف همچون چاقی، دیابت، فشارخون است.

زیلابی ادامه داد: شبکه‌های بهداشتی باید نظارت خود را بر نانوایی‌ها افزایش دهند همچنین مشوق‌هایی برای کارآفرینان این حوزه پیش بینی شود.

وی اصلاح فرایند سبوس گیری و هدفگذاری تولید و تأمین حداقل ۱۵ درصد از آرد و نان کشور با آرد کامل در یک بازه زمانی ۲ ساله با مشارکت فعالان زنجیره تأمین گندم را از چشم اندازهای نهضت احیا و ترویج نان کامل عنوان کرد.

کد خبر 5913177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha