۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۹

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی خبر داد؛

حمایت از زرشک کاران خراسان جنوبی با خرید توافقی در ۵ مرکز

حمایت از زرشک کاران خراسان جنوبی با خرید توافقی در ۵ مرکز

بیرجند- مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: امسال در راستای حمایت از زرشک کاران در بحث فروش زرشک راه‌اندازی پنج مرکز خرید توافقی دیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، زرشک از محصو لات استراتژیک استان خراسان جنوبی بوده که کشاورزان زیادی به تولید این محصول در استان مشغول هستند.

بازار فروش یکی از دغدغه‌های اصلی زرشک کاران استان بوده که هر ساله با آغاز فصل برداشت کشاورزان دغدغه‌مند برای فروش محصول برداشت شده در سال قبل خود می‌شوند.

یکی از اقدامات مهم تعاون روستایی در جهت حمایت از زرشک کاران خرید توافقی این محصول است.

سید حسن رضوی، مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در این رابطه صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خریدهای توافقی تشکل‌های تعاون روستای استان موجب ثبات بخشی بر بازار زرشک و جلوگیری از هرگونه سو استفاده سودجویان در جهت بهره‌برداری از عدم وجود حامی کشاورزان می‌شود.

وی تصریح کرد: تشکل‌های تعاونی با حضور در کنار کشاورزان و خرید محصول آنها با قیمت بالاتر از سطح بازار موجب می‌گردند تا تثبیت قیمت انجام گردیده و کشاورز دغدغه‌ای برای فروش محصول نداشته باشد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این مدیریت از چند ماه قبل از برداشت محصول، جلسات متعددی با حضور دست اندرکاران مربوط برگزار کرده است، افزود: برنامه ریزی لازم برای حضور فعال تشکل‌ها به منظور ثبات بخشی به بازار انجام که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تشکل‌های تعاونی با راه اندازی مراکز خرید توافقی در کنار تولیدکنندگان این بخش خواهند بود و نسبت به خرید فرآوری و بازاریابی برای فروش محصول اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

رضوی گفت: مراکز در ۵ شهرستان بیرجند، قاین، زیرکوه، درمیان و سربیشه برای فروش محصول اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

کد خبر 5913799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha