۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

هیئت‌های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند

هیئت‌های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هیئت‌های مذهبی کانون‌های اصلی جهاد تبیین و روشنگری در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر سه‌شنبه در جلسه مشترک با رییس و کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل اظهار کرد: همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در جامعه تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بنیاد هدایت اداره کل تبلیغات اسلامی با هدف ارتقای شبکه امامت در راستای تقویت علمی، توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی در حوزه عملکرد امامان محله می‌تواند مساجد را در امر به معروف و نهی از منکر فعال کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت کنشگری مساجد در محلات تاکید کرد و گفت: مسجد باید محور و فرمانده جریان فرهنگی در جامعه بوده و امام محله به عنوان رکن اصلی در تبیین‌گری با محوریت مساجد فعال باشد.

امامان محله با بهره‌‎مندی از ظرفیت‌های مردمی مشکلات محلات را رفع می‌کنند

حجت‌الاسلام جعفرزاده با ابراز خرسندی از فعالیت شایسته امامان محله در اردبیل افزود: در استان اردبیل امامان محله با استفاده از ظرفیت‌های مردمی اقدام به تشکیل شبکه خیرین سلامت، اشتغال و کارآفرینی، کمک تحصیلی دانش‌آموزان و… کرده‌اند که در امر به معروف و نهی از منکر نیز می‌توانند شبکه گسترده مردمی تشکیل دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تاکید کرد: تشکیل سمن‌ها و تشکل‌های مردمی نباید سبب کاهش جایگاه اجتماعی مساجد باشد بلکه باید با محوریت مساجد در راستای کاهش مشکلات، آسیب‌ها و امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند.

وی بر ضرورت تدوین اطلس فرهنگی مساجد و محلات تاکید کرد و ادامه داد: با تدوین اطلس جامع فرهنگی مساجد و محلات می‌توان ظرفیت‌ها اعم از کنشگران فرهنگی، آسیب‌ها، نقاط ضعف و قوت و نیز نیازمندی‌های فرهنگی، اجتماعی مساجد و محلات را احصا و طبق نتایج حاصله فعالیت‌های مؤثر ارائه کرد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده هیأت‌های مذهبی را کانون جهاد تبیین در جامعه عنوان کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هیأت‌های مذهبی کانون اصلی جهاد تبیین و روشنگری در جامعه هستند که این نشانگر اهمیت و رسالت سنگین هیأت‌های مذهبی در بصیرت‌افزایی اقشار مختلف مردم در راستای اجرای فرامین رهبری است.

وی به سرفصل‌های همکاری این اداره با ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های مردمی تحت نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی اعم از امامان محله، مساجد، هیأت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، تبلیغی، انجمن‌های اسلامی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی در راستای انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر فعال بوده و همچنان این فعالیت با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استمرار می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل محور محتوایی را از دیگر سرفصل‌های همکاری تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در تأمین محتوا و مهارت‌افزایی آمرین به معروف و ناهیان از منکر می‌تواند همکاری مستمری با این ستاد داشته باشد.

پاسخ به مطالبات مردمی تا احصای نتیجه مطلوب پیگیری می‌شود

در این جلسه رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردبیل نیز در سخنانی با ارائه گزارش اجمالی از فعالیت‌های این ستاد، بر ضرورت آشنایی و توجیه بیشتر فعالان فرهنگی در راستای همکاری فی‌مابین تاکید کرد و گفت: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه استان ظرفیت مهم فرهنگی و تبلیغی برای شبکه‌سازی در راستای همکاری با نمایندگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها هستند.

سید ابراهیم میرعباس‌زاده اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با هدف کاهش مشکلات و نیز پاسخ به مطالبات مردمی فعالیت و پیگیری خود را تا به دست آوردن نتیجه مطلوب ادامه داده و رفع معضلات و آسیب‌ها را در اولویت مهم فرهنگی و تبلیغی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این جلسه تفاهمنامه همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل به امضای طرفین رسید و هر ۲ طرف بر تعامل دوسویه در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 5914109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha