۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳

در ۶ ماهه نخست سال جاری انجام شد؛

افزایش۵۴درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی شمال سیستان وبلوچستان

افزایش۵۴درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی شمال سیستان وبلوچستان

زاهدان- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان، از افزایش ۵۴ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی شمال استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تیمور باقری افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۲۰ هزار و ۳۵۹ نفر مسافر از طریق پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان تردد کردند که این میزان رشد ۵۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۲۲۲ هزار و ۷۷۷ نفر از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۱۹۷ هزار و ۵۸۲ مسافر نیز از طریق پایانه مرزی میلک تردد انجام دادند.

وی در ادامه گفت: توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه به عنوان دروازه ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورند که این اداره کل در سال جاری اهتمام ویژه ای بر توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی دارد.

شایان ذکر است پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان قرار دارد و پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان هست که در محدوده شهرستان هیرمند ایران در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افعانستان قرار دارد.

کد خبر 5914853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha