۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۴

رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اولویت دستگاه قضایی است

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اولویت دستگاه قضایی است

بجنورد_ رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اولویت ویژه دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام رضا براتی‌زاده بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از زندان اسفراین اظهار کرد: توسعه فضای آموزشی، اصلاحی و تربیتی یکی از عوامل مهم در راستای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: گسترش این قبیل فضاها و برنامه‌ها در صورت استمرار و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم می‌تواند به رشد و تعالی رفتاری و شخصیتی بسیاری از مددجویان کمک کند.

وی با اشاره به زوایا، ابعاد مختلف و آثار و پیامدهای مهم ناشی از اعمال و اجرای مجازات حبس بیان کرد: زندان یک تهدید و پایان راه نیست بلکه در مواردی می‌تواند فرصتی برای خودسازی و بازشناسی هویتی افراد و مسیری تعیین شده در جهت تلاش بهتر و بیشتر برای بازگشت مجدد به آغوش خانواده و جامعه تلقی شود.

حجت الاسلام براتی‌زاده تلاش دستگاه قضائی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را یک اولویت ویژه و از جمله توصیه‌های مؤکد رئیس قوه قضائیه به شرح پیش بینی شده در سند تحول قضائی عنوان کرد و گفت: علاوه بر تأسیسات قانونی و حقوقی که از سوی قانونگذار در قالب مجازات‌های جایگزین حبس پیش بینی و در نظر گرفته شده؛ اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب نیز می‌تواند تکمیل کننده این فرایند باشد به طوری که در پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش میزان ورودی زندان‌ها به طور سازنده نقش آفرینی کند.

مقام عالی قضائی خراسان شمالی در ادامه تقویت سطح تعاملات و همکاری‌های بین دستگاه قضائی و سازمان زندان‌ها را خاطر نشان و بیان کرد: حساسیت مباحث و موضوعات مرتبط با زندان‌ها، ضرورت تصمیم‌گیری مناسب و هم اندیشی بهتر و بیشتر این دو مجموعه را در موارد لازم می‌طلبد.

کد خبر 5915832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha