۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱

معاون اداره کل راه و شهرسازی زنجان:

کریدور جنوبی شهر زنجان بازآفرینی می‌شود

کریدور جنوبی شهر زنجان بازآفرینی می‌شود

زنجان- معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: کریدور جنوبی شهر زنجان مزیت‌های زیادی دارد که در طرح جامع بازآفرینی می‌شود.

رحیم توسلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: توسعه اقتصادی شهر یکی از رویکردهای مهم در تدوین طرح‌های جامع و تفصیلی شهر زنجان بوده و برای الگوی فیزیکی توسعه با نگاه مسئله‌محوری و در نظر گرفتن ساختارهای اجتماعی و اقتصادی، چهار طرح مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بزرگی در محور جنوبی شهر زنجان داریم که باید آن را آزادسازی کنیم، ابراز کرد: برنامه‌ای تحت عنوان بازآفرینی کریدور جنوبی توسط مشاور طرح جامع زنجان ارائه شده که همه اجزای آن مصداق‌های فراوانی دارد و به دلیل اهمیت برجسته آن، به عنوان منطقه ویژه شهری نام‌گذاری شده است.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان از توسعه نامتوازن بین شمال و جنوب و شرق و غرب رنج می‌برد، تصریح کرد: متأسفانه گفتمان‌های منفی نسبت به غرب زنجان بین مردم حاکم شده و در بازار املاک و مستقلات نیز تأثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور عموم، مناطق غربی زنجان ظرفیت‌های زیادی دارد و در برخی شاخص‌ها تواناتر است، عنوان کرد: برای اصلاح گفتمان‌ها باید فرهنگسازی کرد و در بخش‌هایی مثل مدیریت شهری، اولویت مشوق‌های ساخت و ساز به غرب زنجان تعلق گیرد.

توسلیان یادآور شد: با وجود اینکه مردم فکر می‌کنند، شرق زنجان مزیت بیشتری دارد اما در عمل شاهد هستیم در مساکن تعاونی‌ساز شرق زنجان امکانات آموزشی ضعیف است و ساکنان این منطقه هزینه‌های زیادی را برای جابه‌جایی فرزندان به مدرسه متحمل می‌شوند.

وی پویاتر شدن کریدور جنوبی زنجان را از برنامه‌های پیش‌رو خواند و گفت: پرونده‌های تغییر کاربری محور خیام در کمسیون ماده ۵ مورد مساعدت بیشتر قرار می‌گیرد و تلاش داریم تا این منطقه را از انبار ضایعات و ماشین‌آلات پالایش کنیم.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق راهبرد طرح جامع باید زنجان را به جای معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم، ادامه داد: محور جنوبی زنجان به باغات جنوب و اتوبان زنجان متصل است که می‌تواند در بخش گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5917652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسینی IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      4 5
      بسیار عالی خسته نباشید و ممنون از زحماتتان.
    • علی فتحی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      5 0
      با توجه به گسترش وتوسعه شهر زنجان و ترافیک در کمر بندی جنوبی ( خیام)کمر بندی عملا به خیابان درون شهری تبدیل شده است . لذا ایجاد وساخت کمر بندی جدید در جنوب زنجان لازم و ضروری است
    • محمدی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      2 1
      سلام عملی بشه بهترین کار
    • چنگیزمحمدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      0 0
      باسلام وخسته نباشید،لطفا تحول منطقه راازکوی فرهنگ مابین نیلوفر۵و۶که یک فضای تقریبأ ۵۰۰متریست و۳۰یاله که اهالی گردوخاک اینجا رامیخورند شروع کنید که باورکنیم.ممنون