۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۱

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:

استان سمنان میزبان جشنواره‌های گردشگری/ مردمی‌سازی راهبرد شد

استان سمنان میزبان جشنواره‌های گردشگری/ مردمی‌سازی راهبرد شد

سمنان- مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از اجرای جشنواره‌های گردشگری در استان خبر داد و گفت: در یک هفته اخیر جشنواره حاصل در مهدیشهر و سیب در مجن با استقبال خوب مردم برگزار شده است.

امیر کرم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از برگزاری جشنواره‌های گردشگری و فرهنگی در راستای مردمی سازی ظرفیت‌های گردشگری و گردشگر پذیری استان سمنان خبر داد و بیان کرد: در یک هفته اخیر استان سمنان میزبان دو جشنواره مهم سیب مجن و حاصل در مهدیشهر بود.

وی با بیان اینکه جشنواره حاصل در حقیقت جشنواره بزرگ ایل سنگسر است که به واسطه شکرگزاری استحصال محصولات لبنی این ایل برگزار می‌شود، افزود: مراحل تولیدات و طرز تهیه منحصربه‌فرد محصولات لبنی از ابتدا تا انتها یکی از جاذبه‌های این جشنواره است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه استقبال پرشوری از جشنواره حاصل صورت گرفت، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، غرفه‌های صنایع دستی، محصولات لبنی و … در زمره بخش‌های جذاب این جشنواره گردشگری و فرهنگی بودند.

کرم زاده با بیان اینکه ایل سنگسر یکی از ظرفیت‌های عظیم ما در حوزه گردشگری و گردشگر پذیری در استان سمنان است، بیان کرد: بازشناسی سنت‌ها و معرفی آداب و رسوم این ایل یکی از راهبردهای جشنواره حاصل بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره‌ها دارای برکات خوبی هم برای گردشگری استان سمنان است، ابراز کرد: دبیرخانه شهر ملی سوزن دوزی مهدیشهر در جشنواره بزرگ ایل سنگسر افتتاح شد تا گامی مهم در راستای شناساندن این هنر ایل سنگسر برداشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از برگزاری جشنواره سیب در مجن هم خبر داد و گفت: در این جشنواره برنامه‌های جانبی مانند بازی‌های محلی، غرفه‌های محصولات و صنایع دستی و … برای نمایش عموم گذاشته شد که استقبال خوبی نیز از این جشنواره شد.

کرم زاده از تداوم این جشنواره‌ها خبر داد و افزود: استقبال مردم و گردشگران از جشنواره‌های بومی و محلی بسیار زیاد است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره بافت تاریخی سمنان گفت: حکم اعضای هیئت راهبردی پایگاه میراث ملی بافت تاریخی سمنان صادر و چهره اعضای این پایگاه مشخص شده و این کارگروه وظیفه مرمت ۳۷۵ هکتار بافت تاریخی سمنان را بر عهده خواهند داشت.

کد خبر 5918233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha