۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

توزیع بیش از ۲۵۰۰۰ تن کود برای کشت‌های پاییزه در کرمانشاه

توزیع بیش از ۲۵۰۰۰ تن کود برای کشت‌های پاییزه در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کرمانشاه از توزیع بیش از ۲۵۰۰۰ تن کود برای کشت‌های پاییزه در کرمانشاه خبر داد.

سهراب مصطفی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص تهیه کود شیمیایی برای کشت پاییزه، اظهار کرد: با وجود تقاضای بالا در مهر ماه امسال اما کود مورد نیاز کشاورزان تأمین شده است.

وی با تاکید بر افزایش ۷۷ درصد تأمین کود نسبت به سال گذشته، افزود: تاکنون ۲۵ هزار تن کود فسفات، ازته و پتاسه برای کشت پاییزه توزیع شده که شامل ۱۶ هزار تن کود ازته، هفت هزار تن کود فسفاته و ۲ هزار تن کود پتاسه بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در یک مقطع چند روزه قیمت کود شیمیایی طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی تغییر کرد که پس از مدت کوتاهی این مصوبه لغو و قیمت‌ها به حالت اول خود بازگشت.

مصطفی عنوان کرد: در تاریخ ۲۲ مهرماه به دلیل تغییر قیمت بر اساس مصوبه اعلام شده و اجرای آن توقف چند روزه در حمل و نقل داشته که پس سه روز در تاریخ ۲۵ مهر ماه این مصوبه لغو شد.

وی بیان کرد: کشاورزانی که بین تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۵ مهرماه کودی را خریداری کردند می‌توانند با نرخ جدید اعلام شده به کارگزاری‌ها مراجعه کرده و با دادن شماره حساب خود وجه اضافه‌ای که پرداخت کردن را به حساب خود بازگردانند.

مصطفی در پایان به سهمیه کود شیمیایی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بیش از یکصد و یازده هزار تن است که بخشی از آن جذب شده و تاکنون در رساندن کود به دست کشاورزان کمبود و مشکلی وجود نداشته است.

کد خبر 5918665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha