۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین خبر داد؛

افزایش اعتماد مردم به تعزیرات حکومتی

افزایش اعتماد مردم به تعزیرات حکومتی

قزوین- مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین افزایش مراجعه شهروندان برای رسیدگی به شکایات صنفی را گواهی بر اعتماد مردم به عملکرد این سازمان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حسن‌پور در بیان جایگاه صلح و سازش گفت: با توجه به پشتوانه غنی مصالحه در فرهنگ دینی و جایگاه سنت نیکوی صلح و سازش در نظام حقوقی، پرونده‌هایی که شاکی خصوصی دارند به سرعت در شعبه ویژه رسیدگی در صورت سازش طرفین و پایمال نشدن حقوق عامه، پرونده مختومه می‌شود.

وی افزود: اولویت این مرجع صیانت از حقوق مصرف کنندگان، حفظ امنیت، آرامش و ثبات بازار است، برای تحقق این هدف در رسیدگی به شکایات مردمی یا هرگونه ایراد خسارت به اشخاص بر اثر وقوع تخلفات صنفی تلاش می‌شود؛ ضمن رعایت جنبه عمومی تخلف با اعاده حق شاکی از طریق آشتی و توافق طرفین و بدون صرف هزینه حل و فصل گردد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین پیشگیری از انباشت پرونده در مراجع قضائی، کاهش زمان رسیدگی و خدمت رسانی دقیق، سریع و منصفانه در جهت رضایتمندی عمومی را مهم‌ترین دستاورد مصالحه دانسته و افزایش مراجعات مردمی را نشانه اعتماد به تعزیرات حکومتی برشمرد.

حسن پور گفت: در هفت ماهه سال جاری ۳۳۵ فقره گزارش مردمی با مراجعه مستقیم شکات توسط میز خدمت ثبت، در شعبه مربوطه رسیدگی و با مصالحه طرفین پایان یافته است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 5918769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha