۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۶

معاون زیر بنایی سازمان عشایر کشور:

عشایر قشر مولد و از ارکان مهم نظام هستند

عشایر قشر مولد و از ارکان مهم نظام هستند

زرندیه- معاون زیر بنایی سازمان عشایر کشور با بیان اینکه عشایر قشر مولد و از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند گفت: انتظار می رود نیازهای زیر ساختی این قشر رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میزبان ظهر یکشنبه در نشست شورای عشایر استان مرکزی که در روستای خان کریز از توابع شهر زاویه زرندیه تشکیل شد، اظهار داشت: امروز بزرگترین طرح تأمین آب شرب سالم پایدار در منطقه عشایری زرندیه اجرا شد. در صورتیکه در هر منطقه‌ای نیاز به تأمین آب شرب پایدار باشد اعلام آمادگی می‌کنیم.

معاون زیر بنایی سازمان امور عشایر کشور تصریح کرد: عشایر قشر مولد و از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در هر دوره‌ای پای نظام و ارزشهای اسلام بودند و مسئولین نیز همواره حمایتگر این قشر هستند.

میزبان گفت: کشور دچار خشکسالی است و این مسئله سبب کاهش علوفه شده که در همین راستا سازمان عشایر کشور در تلاش است در کنار دامداری مشاغل جایگزین معرفی کند که پرواربندی یکی از مواردی است که سازمان امور عشایر کشور به عنوان شغل جایگزین معرفی کرده است.

وی افزود: نظام بهره برداری از مزرعه و مراتع در جهت حمایت از دامدار بوده و قابلیت انتقال به غیر بر اساس قانون انجام می‌شود.
معاون زیر بنایی سازمان عشایر کشور تصریح کرد: عشایر در قبال پرواربندی هر رأس دام ۱۸۰ کیلوگرم نهاده دامی (جو) با بازپرداخت چهار ماهه دریافت و پس از تحویل دام‌ها به کشتارگاه مورد تأیید پشتیبانی امور دام هزینه نهاده را پرداخت می‌کنند.

میزبان گفت: در شرایط کنونی کشور با اهتمام مسئولین دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود تا نیازهای زیر ساختی مانند اینترنت، آب و راه مناطق عشایری رفع شود.

وی گفت: استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانوار عشایر است که بیش از ۵ هزار تن گوشت توسط عشایر این استان تأمین می‌شود که علاوه بر تأمین مایحتاج خود تا حدودی نیاز گوشت استان را تأمین می‌کنند.

کد خبر 5918877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha