۱ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۶

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

 تعامل و تامین مالی دو مانع بر سر راه بخش خصوصی خراسان جنوبی

 تعامل و تامین مالی دو مانع بر سر راه بخش خصوصی خراسان جنوبی

بیرجند-  استاندار خراسان جنوبی تعامل بین بخش دولتی و خصوصی و تامین مالی بنگاه های اقتصادی را دو مانع بر سر راه بخش خصوصی استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت یکشنبه شب در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهارکرد: تعامل بین بخش خصوصی و دولتی در استان پر رنگ تر شده اما هنوز ضعف هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تفسیر قوانین بین بخش دولتی و خصوصی متفاوت است، گفت: در هر دو بخش باید تلاش شود تا قوانین به نفع استان تفسیر شود.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی استان همکاری و همراهی لازم را برای توسعه استان را دارند و باید دستگاه های دولتی همراه باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اذعان به اینکه بخش خصوص انتظار دارد که درک شود، افزود: هم اکنون در کورس رقابت بخش خصوصی استان عقب است.

وی بر افزایش تعاملات بین بخش خصوصی و دولتی در استان تاکید کرد و عنوان کرد: قوانین به نفع مردم و بخش خصوصی تفسیر شود و این به معنای بی قانونی نیست .

وی مشکل دیگر بخش خصوصی در استان را تامین مالی بنگاه های اقتصادی اعلام کرد و افزود: بانک های استان ضعیف هستند و شرکت های بزرگ در استان تعداد آنها کم است به این دلیل در زمینه تامین مالی بنگاه ها با مشکل مواجه هستیم.

قناعت با تاکید بر اینکه فقط نباید به دنبال تسهیلات تکلیفی باشیم، گفت: باید خلاق باشیم و کارهای ابتکارانه انجام دهیم و از روش های مختلف تامین مالی بنگاه های اقتصادی را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ریل گذاری برای آینده باید انجام شود که نیازمند تعامل بین دولت و بخش خصوصی است، افزود: در این زمینه باید پیشنهادات به شکل کارشناسی به شورای گفتگو ارایه شود.

وی با اشاره به کسب رتبه هفتم خراسان جنوبی در جایگاه شورای گفت و گوی استانی عنوان کرد: موضوعات و مصوبات این جلسات تاکنون قابل توجه بوده که نشان دهنده خروجی خوب شورا است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ارتباط با بخش صادرات و سه قوه به تقویت اتاق بازرگانی کمک می‌کند و در این زمینه خراسان جنوبی قابل مقایسه با استان‌های بزرگ نیست اما با این وجود در رتبه هفتم قرار گرفته است.

کد خبر 5919172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha