۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

حمایت از ورزش یک سرمایه گذاری اجتماعی است

حمایت از ورزش یک سرمایه گذاری اجتماعی است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: این استان دارای استعدادهای بی نظیری در حوزه ورزش بوده از این رو حمایت از ورزش یک سرمایه گذاری اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با جامعه ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: نقش ورزش در سلامتی جسمی و روحی جامعه و مبارزه با انواع بیماری و آسیب‌ها نقش کلیدی دارد که نیاز است در راستای توسعه ورزش در سطح استان و عرصه منطقه‌ای و بین المللی گام‌های موثرتری برداریم.

وی بر تقویت ورزش به عنوان یک ضرورت اجتماعی، فرهنگی و درمانی تاکید کرد و افزود: یکی از اهداف بسیار مؤثر ورزش، افزایش سلامت جامعه و بهداشت عمومی مردم است که می‌طلبد دانش آموزان را از مدرسه با مقوله ورزش آشنا کنیم و ورزش را به جمعیت ۹۰ میلیونی کشور تعمیم دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: نخبه‌های ورزشی در تمامی رشته‌ها، استعدادیابی کرده و از هم اکنون زیرساخت‌ها لازم را برای ۱۰ سال آینده استعدادهای درخشان ورزشی بیش از پیش فراهم کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: هویت بخشی و شناسنامه دار کردن استعدادهای ورزشی در وزارت ورزش و جوانان هدفگذاری شود و برای تحقق این مهم از ظرفیت تمام ارگان‌ها و مردم بهره گیری شود.

وی عنوان کرد: زیبنده نیست برخی از ورزشکاران از منابع بیت المال بهره‌گیری می‌کنند و به دنبال خواسته و منافع شخصی خود به نظام خیانت می‌کنند.

امام جمعه اراک بر پرورش و تربیت فرزندانی با انگیزه‌های دینی تاکید کرد و گفت: بدنه جامعه را برای خدمت، کار و پیشرفت جامعه آماده کنیم و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که عزم، اراده، ایمان، انگیزه، توکل به خدا و اعتماد به نفس بزرگ‌ترین عامل موفقیت در تمام میدان‌ها و جبهه‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: اعزام ۱۳ ورزشکار از این استان به مسابقات هانگژو چین و کسب یک مدال طلا در رشته دو ومیدانی افتخار بزرگی است.

مسعود پیرایش با اشاره به اینکه اکنون مسابقات پا را آسیایی در حال برگزاری است، افزود: امید است در این مسابقات نیز ورزشکاران استان کارنامه درخشانی کسب کنند.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های ورزشی استان مرکزی در تمام رشته‌ها برجسته است و توسعه و تقویت ورزش در تمام حوزه‌ها در اولویت اقدامات قرار دارد.

کد خبر 5920695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha