۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۱۱

مدیر اتحادیه دامداران اردبیل خواستار شد؛

لزوم توجه به توسعه مصرف کنسانتره دامی توسط فعالان دامداران اردبیل

لزوم توجه به توسعه مصرف کنسانتره دامی توسط فعالان دامداران اردبیل

اردبیل- مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان اردبیل گفت: توجه به توسعه مصرف کنسانتره دامی توسط فعالان دامداران استان اردبیل امری لازم و ضروری است.

قاسم محبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه همایش عصر جدید خوراک دام در استان اردبیل با اشاره به تهیه و توزیع غذای دام توسط این اتحادیه در سطح استان، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استرس‌زا، بروز خشکسالی پیاپی و کمبود منابع آب برای تولید پایدار و اقتصادی در منطقه و همچنین به علت افزایش ۶ برابری قیمت نهاده‌های دامی بعد از حذف ترجیحی، دیگر نگرش سنتی در دامداری‌‎های بزرگ و کوچک توجیه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه روش گاوداری و دامداری باید با فناوری روز دنیا متناسب شود تا تولید به صرفه شده و توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: توجه به توسعه مصرف کنسانتره دامی توسط فعالان دامداران استان لازم و ضروری است که از این طریق می‌توان به تولید پایدار در بخش تولیدات دامی رسیده و هزینه ۷۰ درصدی خوراک در تولیدات دامی را کاهش داد.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان اردبیل بیان کرد: اتحادیه دامداران استان اردبیل با همکاری کارخانه خوراک دام «آرازیماک» به عنوان یکی از واحدهای تولیدی مطرح استان در حوزه تهیه و تولید غذای دام اقدام به برگزاری این همایش کرده تا با استفاده از آخرین فناوری روز دنیا و روش «فلیک شدن» کنسانتره دامی گام اساسی در ارتقای کیفیت خوراک دام و افزایش بازده در تولیدات دامی بردارد.

محبی‌زاده تأمین محصولات گوشتی و لبنی را یکی از چالش‌های مهم ایران و جهان عنوان کرد و ادامه داد: روزانه حجم زیادی غذای دام در استان و کشور مصرف می‌شود ولی تأمین آن همواره دغدغه تولیدکنندگان و فعالان این بخش بوده است.

وی تأمین غذای دام را در واقع کمک به افزایش تولید و در واقع امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: امروزه موقعیت ایران در منطقه غرب آسیا به عنوان یک کشور مرجع و مؤثر در مناسبت‌ها و تحول‌های منطقه می‌طلبد تا مؤسسات علمی و دانشگاه‌ها علاوه بر نقش آفرینی در عرصه‌های بین‌المللی و کسب افتخارات علمی، در زمینه تولیدات دامی نیز به ایفای نقش بپردازند.

وی در پایان هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد اجماع علمی در حوزه علوم و صنایع دامپروری، ایجاد بستری برای تبادلات و رایزنی‌های علمی و تجاری دانش بنیان، معرفی توانمندی‌های علمی، فناوری و تولیدی، ایجاد امکان تبادل دانش علمی بین استادان و تولید کنندگان و مصرف کنندگان در این حوزه عنوان کرد.

کد خبر 5920976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha