۴ آبان ۱۴۰۲، ۷:۴۵

فرماندار مشگین‌شهر خبر داد؛

فعالیت ۳۵۰ نفر در معدن مس مشگین‌شهر

فعالیت ۳۵۰ نفر در معدن مس مشگین‌شهر

مشگین‌شهر- فرماندار شهرستان مشگین شهر با اشاره به حمایت دولت از مباحث معدنی گفت: ۳۵۰ نفر پیمانکار و معدنکار در معدن مس شهرستان مشگین‌شهر در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از معدن مس شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت حمایت ویژه‌ای از مباحث معدنی دارد و با توجه به بازدید اخیر در تیر ماه سال‌جاری پیشرفت خوبی در معدن و کارخانه اتفاق افتاد است.

وی با بیان اینکه معدن مس به عنوان یکی از پروژه‌های بسیار مهم استان تلقی می‌شود، گفت: در حال حاضر حدود ۳۵۰ پیمانکار و معدن‌کار در این معدن در حال فعالیت هستند که با بهره‌برداری به موقع و در موعد مقرر شاهد ایجاد اشتغال در این زمینه خواهیم بود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: در حال حاضر ما با کمبود نیروی متخصص در سطح شهرستان مواجه هستیم که بر اساس گفت‌وگو با مسئولین استانی مقرر شده دانشجویانی را برای تربیت متخصصان صنعت و معدن تعلیم دهیم تا نیازمندی‌های این مجموعه رو تأمین بکنیم.

پیشروی، مدیرعامل صنعت و معدن مشگین‌شهر نیز در این بازدید با بیان اینکه پروانه بهره‌برداری این معدن در سال ۱۴۰۱ صادر شده است، گفت: کارخانه مس با ظرفیت حدود یک میلیون تن و خروجی حدود ۱۵ هزار کنسانتره را استارت زده‌ایم که تاکنون پیشروی معدن ۳۰ درصد است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی کارخانه مس مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم تا اواسط زمستان کارخانه تکمیل و نهایی شود.

کد خبر 5922095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha