۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶

خطیب جمعه موقت شیراز:

فلسطین همچنان مهم‌ترین مساله جهان اسلام است

 فلسطین همچنان مهم‌ترین مساله جهان اسلام است

شیراز- امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه و به ویژه در فلسطین گفت: امروز فلسطین همچنان مهم‌ترین مساله جهان اسلام و عامل وحدت مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه شیراز با بیان اینکه مهم‌ترین راه زمینه‌ساز ظهور خورشید عالم آفتاب تقوا است گفت: همه شما و خودم را به تقوای الهی چه فردی و چه اجتماعی و چه در خلوت و چه در آشکار دعوت می‌کنم.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به قضیه فلسطین و اتفاقات اخیر در غزه گفت: فلسطین مهم‌ترین مساله دنیای اسلام است و مردم این خطه با توکل به خدا و امید به تحقق وعده الهی می‌توانند بر دشمن پیروز شوند.

وی با بیان اینکه رژیم ددمنش اشغالگر قدس از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند گفت: اسرائیل حتی از سلاح‌های غیرمتعارف که در کنوانسیون‌های جهانی ممنوع است استفاده می‌کند و متأسفانه بخاطر حمایت‌های آمریکای جنایتکار، اشغالگر و مداخله‌گر از به‌کارگیری این سلاح‌ها ابایی ندارد که این سلاح‌ها باعث می‌شود بسیاری از افراد غیرنظامی از بین بروند که فقط در بمباران بیمارستان بیش از هزار نفر که اکثر شهدا کودکان و زنان بودند به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی تاکید کرد: جنایات اسرائیل خبیث آنقدر وسیع و دلخراش است که همان شب عموم مردم حتی در ایالات آمریکا و شهرهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه که متحد اسرائیل هستند به خیابان‌ها آمدند و این جنایت دلخراش را محکوم کردند.

وی با بیان اینکه دو ویژگی باعث شده این حرکت و خیزش مردم فلسطین از دو جنگ قبلی ممتاز شود افزود: این جنگ از خود مردم فلسطین و توسط مردم در خاک فلسطین به عنوان مدافع خاک اجدادی‌شان است و حامیان رژیم اشغالگر قدس و به ویژه آمریکا دیگر آن سلطه و قدرت قبل خودش را ندارند و آمریکا نیز رو به افول است و اسرائیل نیز فرو خواهد پاشید.

وی در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که شعار سال‌ها را بحث‌های اقتصادی قرار می‌دهند و امسال را به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند و به همین خاطر برخی عوامل تورم زا که آرامش را از مردم گرفته و قابل مدیریت است باید مدیریت شود.

خطیب جمعه شیراز افزود: از جمله این موارد مهار نوسانات ارز است که توسط برخی دلال و صرافی‌ها نرخ ارز را افزایش می‌دهند و سایه این افزایش روی همه ابعاد زندگی مردم می‌افتد مخصوصاً اجاره بها و باعث افزایش نرخ اجاره بها می‌شود و باعث اضطراب روانی اجتماعی می‌شود که ضررش کمتر از مشکلات مالی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی در پایان گفت: ۸ آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده است که آن را روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نام گذاشتند و باید دانش آموزان از روحیه ایثار این شهید که برای حفظ ارزش‌ها و معارف قرآن و اهل بیت به شهادت رسید الگوبرداری کنند چون الگو یکی از اساسی‌ترین عوامل پیشرفت و تعالی جامعه است.

کد خبر 5923007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha