۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴

مبلغ آرژانتینی اسلام عنوان کرد؛

ضرورت نشر فرهنگ انتظار و توجه به موضوع مهدویت در ابعاد مختلف

ضرورت نشر فرهنگ انتظار و توجه به موضوع مهدویت در ابعاد مختلف

قم- مبلغ آرژانتینی اسلام با بیان اینکه باید فرهنگ انتظار را نشر دهیم افزود:در عرصه تبلیغ و فرهنگ سازی موضوع مهدویت باید به ابعاد مختلف ظهور توجه داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سهیل اسعد ظهر جمعه در نشست تخصصی مهدویت در عرصه بین الملل که با محوریت آزادسازی فلسطین و عملیات طوفان الاقصی در سالن همایش مدرسه معصومیه قم برگزار شد اظهار داشت:

نباید تصور کرد ضرورتاً تمام این اتفاقاتی که امروز در دنیا رخ می‌دهد پس از آن امر ظهور را خواهیم داشت.

مبلغ آرژانتینی اسلام و فعال فرهنگی با بیان اینکه نباید تصور کرد که ظهور آنقدر نزدیک است که اتفاق افتادن آن به دست ما است افزود: در روایات داریم که نباید زمانی را برای ظهور معین کرد و نباید اصرار داشت که بگوییم ظهور نزدیک است.

وی افزود: برخی از افراد در ادبیات خود می‌گویند خبری در راه است، اما موضوع را تشریح نمی‌کنند و رفتار ما با موضوع ظهور نسبت به سایر موضوعات که با قاطعیت همراه بود متفاوت است و در این زمینه باید همانند مسائل غیبی با احتیاط سخن بگوییم.

وی ابراز داشت: آیا در روایات آمده که اگر فلسطین پیروز شود ظهور رخ می‌دهد که البته این مسائل مطرح نشده است و می‌شود اتفاقات بزرگی در دنیا رخ دهد، اما امام ظاهر نشود و نباید این در عرصه نقش امت را بسیار بالا برد و با قطع و یقین بگوییم ظهور نزدیک است.

سهیل اسعد بیان داشت: باید فرهنگ انتظار را نشر دهیم که در این فرهنگ عرصه‌های بسیاری جا دارد و نباید فضا را برای برخی افراد باز کرد که به سادگی با اعتقادات مردم بازی کنند که این امر نقشه دشمن است.

مبلغ آرژانتینی اسلام و فعال فرهنگی گفت: نباید کاری کرد که مردم سردرگم شوند و اینکه گفته شود قرن‌ها تا ظهور فاصله داریم و تا آن روزگار خبری از ظهور نخواهد بود نیز نوعی تعیین زمان است.

وی گفت: از بعد پیامبر در دوره آخرالزمان هستیم و اینکه برخی نشانه‌ها بیان آخر الزمانی است درست نیست.

اسعد تاکید کرد: نمی‌توانیم با بیان برخی از مسائل در عرصه مهدویت با اعتقادات مردم بازی کنیم و برای حرف‌های خود باید برهان و استدلال داشته باشیم.

وی ادامه داد: در عرصه تبلیغ و فرهنگ سازی موضوع مهدویت باید به ابعاد مختلف ظهور توجه داشت و برخی از مسائل مورد اختلاف است که باید در قبال آن حساسیت‌ها را در نظر گرفت.

کد خبر 5923097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha