۸ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۸

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی:

۳۴۶ خودروی متخلف در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی توقیف شد

۳۴۶ خودروی متخلف در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی توقیف شد

ارومیه- رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از توقیف ۳۴۶ دستگاه خودروی متخلف در محورهای مواصلاتی استان توسط پلیس راه خبر داد.

سرهنگ رضا پناهی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به منظور ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان و پیشگیری از تصادفات، پلیس راه استان با هماهنگی مرجع قضائی، از روز شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲، طرح برخورد با خودروهای هنجارشکن و دارای تغییر وضعیت و نقص فنی (شوتی، آلودگی صوتی، نقص سیستم روشنایی و... و.) را با همکاری سایر واحدهای انتظامی در سطح محورهای مواصلاتی استان اجرا می‌کند.

وی افزود: در این طرح، کلیه خودروهای دارای تغییر وضعیت، برابر با بند ۹۴ ماده یک آئین نامه راهور و با توجه قانون اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقدام به توقیف خودروهای خاطی نموده که از ابتدای طرح تاکنون ۳۴۶ دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان توقیف و روانه پارکینگ‌های سطح استان شدند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی تاکید کرد: مراحل توقیف و ترخیص خودروهای دارای نقص و تغییر وضعیت بدین صورت است که پس از توقیف خودرو در پارکینگ، اگر خودرو سابقه توقیف به علت تغییر وضعیت داشته باشد، به مدت ۱ ماه و در غیر این صورت به مدت ۱۰ روز توقیف خواهد شد.

سرهنگ پناهی مقدم خاطر نشان کرد: در این مدت مالک خودرو می‌بایست نسبت به حضور در دفترخانه‌های رسمی سطح استان و تعهد محضری مبنی بر عدم تغییر مجدد در وضعیت ظاهری و فنی خودرو و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام نموده و پس از رفع نقص خودرو در پارکینگ (که می‌بایست در ساعات اداری صورت پذیرد) و طی مدت قانونی توقیف (۱۰ روز و یا ۳۰ روز) نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کند.

کد خبر 5925324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      0 0
      این همه خودروهای شوتی در جاده ها ست