۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۵

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خبرداد؛

رشد ۴۰ درصدی اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۲ آذربایجان شرقی

رشد ۴۰ درصدی اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۲ آذربایجان شرقی

تبریز- سرپرست معاونت هماهنگی امور برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۲ استان نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرجی صبح امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸.۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان (از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، سه درصد حاصل از فروش نفت و گاز طبیعی، ۰.۲۷ درصد ورزش، توازن ۱ و ۲) است که در پایان مهر ماه مبلغ ۲.۷۷ میلیارد ریال معادل ۹.۶ درصد تخصیص ابلاغ شده است.

وی افزود: اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۲ استان نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد رشد داشته و سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از اعتبارات متناظر در کشور حدود ۳.۳۵ درصد است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، یادآور شد: این اعتبارات در قالب ۲۴۶ طرح و یک هزار و ۲۹ پروژه با دستگاه‌های اجرایی مبادله شده است.

فرجی ابراز داشت: حدود ۲۴.۷ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۲ در فصل حمل و نقل جهت احداث، توسعه و آسفالت راه‌های استان توزیع شده و پس از آن فصول آب و فاضلاب (سهم ۱۰ درصد)، آموزش و پرورش عمومی (سهم ۸.۱ درصد)، ورزش و تفریحات (سهم ۷.۳ درصد)، کشاورزی و منابع طبیعی (سهم ۷.۲ درصد)، توسعه و خدمات شهری و روستایی و عشایری (سهم ۶.۵ درصد) و سایر فصول هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی تصریح کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲، تعداد ۷۸ مصوبه با اعتبار ۱۰۴.۴ هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف برای ۳ سال تصویب شد.

فرجی با بیان اینکه تعداد ۲۵ مصوبه از مجموع مصوبات بدون بارمالی و صرفاً در قالب صدور مجوز یا تکالیف برای دستگاه‌های اجرایی بوده است، ادامه داد: در ترکیب منابع اعتباری مصوبات سفر دوم، سهم بالاتر تعهدات مربوط به تأمین مالی از تسهیلات (۲۴ درصد)، سازمان برنامه و بودجه کشور (۲۰ درصد) و منابع حاصل از مولدسازی (۱۸ درصد) است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطرنشان ساخت: بیشترین اعتبارات مصوب مربوط به فصل بهداشت و درمان (سهم ۴۰ درصد) با ۸ مصوبه و پس از آن بالاترین سهم‌ها فصل حمل و نقل (۲۹ درصد) با ۲۹ مصوبه، فصل آموزش و پرورش عمومی (۱۳ درصد) با ۶ مصوبه، فصل منابع آب (سهم ۳.۸ درصد) با ۲ مصوبه، فصل آب و فاضلاب (۳.۳ درصد) با ۳ مصوبه اختصاص دارد.

کد خبر 5927178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha