۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷

رئیس کل دادگستری اردبیل:

بستر لازم برای استفاده از ظرفیت‌ فن‌آوری‌های نوین ایجاد شود

بستر لازم برای استفاده از ظرفیت‌ فن‌آوری‌های نوین ایجاد شود

اردبیل-رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیت‌ فن آوری‌های نوین و به روز بودن دانش و اطلاعات کارشناسان دستگاه قضایی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های فن آوری‌های نوین و بروز بودن دانش و اطلاعات کارشناسان از عوامل تأثیر گذار در صدور نظریات دقیق کارشناسی که باید بسترهای لازم به منظور بهره‌مندی از این شاخص‌ها ایجاد شود.

وی با تبیین و تشریح اهمیت و رسالت کارشناسان و تأثیر نظرات کارشناسی آنان در پرونده‌های مربوطه گفت: یکی از پایه‌های مهم احقاق حق در صدور آرای عادلانه قضات، نظریه‌های جامع و صحیح کارشناسی است لذا حساسیت و اهمیت موضوع ایجاب می‌کند تا کارشناسان در اظهار نظرهای خود ضمن بررسی دقیق همه جوانب موضوع دقت کافی داشته و احساس مسئولیت کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به آسیب‌ها و تهدیدهای احتمالی در این حرفه، بیان کرد: نظم و انضباط، رعایت شئونات اسلامی، امانتداری، اخلاق مداری و پایبندی به اصول قوانین و مقررات در این حرفه بسیار مهم و ارزشمند است.

حجت‌الاسلام کثیرلو خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به گسترش فن‌آوری‌ها و شبکه‌های اجتماعی و بازنشر سریع اتفاقات و حوادث در جامعه و از سوی دیگر نظر به حساسیت مردم به عملکرد دستگاه قضائی و مجموعه‌های مرتبط با آن ضروری است تا با هوشیاری و دقت کافی در انجام وظایف و ارائه نظریات کارشناسی، از بروز کوچک‌ترین خطایی که موجب سلب اعتماد عمومی می‌شود، جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: انجام مراسم سوگند توسط کارشناسان رسمی بیانگر اهمیت این حرفه بوده و تنها تعداد محدودی از مشاغل که با حقوق مردم سر و کار دارند موظف به انجام مراسم سوگند هستند و این امر نشان دهنده مسئولیت و وظیفه خطیر این قشر در قبال حقوق مردم است لذا کارشناسان رسمی منتسب به تشکیلات قضائی هستند و باید خود را جزئی از بدنه اجرای عدالت بدانند چرا که بر اساس مفاد این سوگندنامه آنها باید همواره خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود دانسته و نظرات کارشناسی خود را درست و منطبق با واقعیت و بدون اغراض شخصی ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین در این مراسم ضمن محکومیت اقدامات جنگ و کودک کشی بی سابقه رژیم منحوس صهیونیستی و حمایت قاطع از مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه گفت: با اقدامات اخیر این جرثومه جنایتکار و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی از راه دور با ادوات جنگی غیرمتعارف و ممنوعه و قطع آب و برق مردم غزه در سکوت مرگ‌آلود مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری تصویر واقعی رژیم ضعیف و آسیب‌پذیر صهیونیستی بیش از پیش روشن شده و این جنایت در تاریخ ماندگار خواهد بود.

کد خبر 5927868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha