۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

دادستان اردبیل:

محافل علمی برای کنترل مجرمان شناسنامه‌دار در کنار دستگاه قضا باشد

محافل علمی برای کنترل مجرمان شناسنامه‌دار در کنار دستگاه قضا باشد

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل گفت: ورود محافل علمی برای کمک به دستگاه قضائی در بازپروری مجرمان شناسنامه‌دار و مراقبت‌های بعد از خروج از زندان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی صبح پنجشنبه در دیدار با دانشگاهیان و دانشجویان به میزبانی دانشگاه پیام نور اردبیل اظهار کرد: استفاده از شبیه‌سازی برای کنترل و بازاجتماعی کردن اراذل و اوباش رویکرد اصلی دادستانی مرکز استان اردبیل است.

وی با تشریح کارکرد دانشگاه‌ها در جامعه، دانشجویان را سربازان خط اول نظام دانست و با تاکید بر مطالبه‌گری دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشجو باید در چهارچوب قانون مطالبه‌گر باشد.

دادستان اردبیل قانون‌گرایی را اصلی مهم در ایجاد و ارتقای امنیت و آرامش و آسایش عمومی و صیانت از حقوق عمومی دانست و تصریح کرد: دادستانی پاسخگویی به تمام مطالبات مردم را رسالت خود می‌داند.

آفاقی ادامه داد: تأمین امنیت مردم از اولویت‌های دادستانی است و هرگز اجازه اخلال در نظم و آرامش عمومی را به هیچ کس نمی‌دهیم.

دادستان مرکز استان اردبیل با اشاره به سند تحول قضائی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان در تصمیم سازی‌ها و پیشگیری‌های فرهنگی از آسیب‌های اجتماعی و جرایم ضروری است.

آفاقی با ارائه آماری از جرایم خشن در استان اردبیل اظهار کرد: در خصوص مراقبت‌های پس از خروج از زندان و بازپروری و بازاجتماعی کردن بزهکاران راه‌های نرفته زیادی وجود دارد و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله، زیاد است.

وی با دعوت از محافل علمی برای کمک به دستگاه قضائی در بررسی علل و عوامل بروز جرایم و نگاه علت شناسانه به رفتار مجرمانه افزود: امروز ورود دانشجویان و دانشگاهیان به مباحث علمی مرتبط با جرایم و مواردی چون تحلیل رفتارهای گذشته بزهکاران و پیش‌بینی، تشخیص و بازگویی رفتارهای آینده افراد مانند خشونت طلبی و کمک به اصلاح و درمان آنها ضروری است و اتکای صرف به کیفر برای پیشگیری از جرایم کارساز نخواهد بود.

در این نشست همچنین استفاده از شیوه شبیه‌سازی به منظور یافتن راهکارهای اثربخش در بازاجتماعی کردن و بازپروری مجرمان شناسنامه‌دار و کنترل اراذل و اوباش و امکان مراقبت‌های پس از خروج از زندان مطرح شد.

کد خبر 5928234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha