۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

امام جمعه شهرکرد مطرح کرد؛

ارتش قدرتمند با نیروهای نظامی می‌جنگد نه زنان و کودکان

ارتش قدرتمند با نیروهای نظامی می‌جنگد نه زنان و کودکان

شهرکرد_امام جمعه شهرکرد گفت: جنایت‌ها در غزه از سر قدرت نیست، که اگر از روی توان و قدرتشان بود با نیروهای نظامی می‌جنگیدند نه اینکه به جان زنان و کودکان تعرض کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: حاکم شدن فرهنگ عمومی کمک همگان را می‌طلبد.

وی افزود: فرهنگ عمومی جامعه باید به گفتمان عمومی تبدیل شود، مواردی چون حجاب و عفاف، جوانی جمعیت، فرهنگ کار و تولید و دوری از اصراف، فرهنگ خانه و خانواده، فرهنگ انسجام ملی و اعتماد به نفس و… باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: پیوندهای اجتماعی نباید از هم گسسته شود چراکه باعث بروز آسیب‌های اجتماعی چون نزاع‌های جمعی و مشکلاتی برای خانواده‌ها طی سال‌های متمادی می‌شود.

نکونام با بیان اینکه در آستانه ۱۳ آبان‌ماه قرار داریم، عنوان کرد: مناسبت این روز چهار واقعه را در دل خود دارد، ابتدا سالروز تبعید امام راحل به ترکیه است، واقعه دوم روز دانش‌آموز که به دنبال شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران نامگذاری شد و تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار نیز ازجمله مناسبت‌های ۱۳ آبان است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران سال‌ها است که ادامه دارد و اینکه گفته می‌شود این دشمنی از زمان تسخیر لانه جاسوسی این کشور در ایران پایه‌گذاری شد تفسیر درستی نیست، نمونه‌هایی از این خباثت را می‌توان در کودتای ۲۸ مرداد، حضور آمریکایی‌ها در ایران و تحقیرهایی که بر ملت ایران روا داشتند، شکل‌دهی ساواک توسط دست نشانده این کشور و… دید.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آمریکایی‌ها ظالمانه در ایران ظلم کردند تا جایی که جان مردم را به لبشان رساندند و در نهایت انقلاب سال ۵۷ به ثمر نشست.

نکونام بیان کرد: استکبارستیزی علاوه بر اینکه در آیات قرآنی و روایات دینی آمده مسئله مهمی است و باید در برابر مستکبران ایستاد تا نتوانند با شعارهای فریبنده خود همچون دموکراسی، حقوق بشر، جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای و… عده‌ای را فریب داده و به دنبال خود راه بیاندازند.

وی تاکید کرد: جنایت‌های در غزه از سر قدرت نیست، که اگر از روی توان و قدرتشان بود با نیروهای نظامی می‌جنگیدند نه اینکه به جان غیرنظامیان، زنان، کودکان، بیمارستان‌ها و خانه‌ها بیفتند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: روز ۱۳ آبان همه باید به خیابان‌ها بیایم و انزجار خود را از اروپایی‌ها و آمریکایی‌های جنایت کار اعلام کنیم.

نکونام با اشاره به وقایعی که در روزهای اخیر در دانشگاه شهرکرد به وقوع پیوست، یادآور شد: قضاوتی در خصوص این واقعه ندارم اما تقاضای جدی دارم که این امور به شکلی پیش برود که به این گونه وقایع تلخ منجر نشود، در موارد اختلافی قانون مرجع است و برخوردهای این چنین در شأن مردم و مسئولان نیست به ویژه در شرایطی که دشمن به دنبال فرصت است.

وی افزود: انتظار می‌رود مسئولان قضای و نظارتی هر چه سریع‌تر این مورد را بررسی و با خاطیان برخورد جدی کنند و نتیجه به سمع مردم رسانده شود.

کد خبر 5929056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha