۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

طرح شهید پژوهی در کشور به جد دنبال می‌شود

طرح شهید پژوهی در کشور به جد دنبال می‌شود

زنجان-رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: یکی از طرح‌هایی که از سوی این سازمان به جد دنبال می‌شود، طرح شهید پژوهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح شنبه در مراسم نواختن زنگ ملی استکبارستیزی و و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز که به میزبان دبیرستان شریعتی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه بی‌تردید دانش‌آموزان نقش انکارناپذیری در شکل‌گیری حماسه ۱۳ آبان داشتند، افزود: فارغ از حضور همه آحاد جامعه در کوتاه کردن دست مستکبران از این کشور، دانش‌آموزان سهم خود را به خوبی ایفا کردند.

وی با یادآوری اینکه دانش‌آموزان جزو اقشاری هستند که به هیچ وجه نمی‌توان نقش آن‌ها را در مسیر انقلاب دست‌کم گرفت، اظهار کرد: تاریخ گواه این ماجرا است که دانش‌آموزان هم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و هم در دفاع از این انقلاب سهم بزرگی داشته و می‌توان به جرأت گفت که جزو اقشاری هستند که همیشه در میدان حضور داشته‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه تقدیم ۱۴ شهید دانش‌آموز از دبیرستان شریعتی نمونه بارز سهم ارزنده این قشر در طول دوران دفاع‌مقدس است، تصریح کرد: معتقدیم این مسیر امروز نیز باید در بین قشر دانش‌آموزان تداوم داشته و مسیری که شهدا برای حفظ انقلاب پیمودند، برای نسل امروز تبیین شود.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، از شهید پژوهی به عنوان یکی از طرح‌هایی که به جد از سوی این سازمان دنبال می‌شود، یاد کرد و ادامه داد: بسیار حائز اهمیت است که در خصوص شهادت نوجوانان پژوهش‌های لازم انجام شده و بدانیم که چه عامل باعث می‌شود تا این مسیر را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه یوم‌الله ۱۳ آبان فرصتی برای شناخت شیاطین است، خاطرنشان کرد: آنچه که برای ما مسلم است، این است که دانش‌آموزان با تصمیم جمعی خانواده راهی جبهه شدند تا گران‌مایه‌ترین سرمایه خود را که جان آن‌ها بود را در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کنند.

کد خبر 5929562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha