۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰

فعال سیاسی:

اطمینان از اثرگذاری رأی عاملی برای مشارکت مردم در انتخابات است

اطمینان از اثرگذاری رأی عاملی برای مشارکت مردم در انتخابات است

شهرکرد_فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری گفت: عامل افزایش مشارکت در انتخابات این است که مردم باید از اثرگذاری رأی خود اطمینان حاصل کنند.

مجتبی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مهم‌ترین دلیلی که باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود این است که صندوق رأی برای مردم جذابیت داشته و امیدآفرین باشد.

وی افزود: مؤلفه‌ای که باعث افزایش مشارکت مردم استان در انتخابات می‌شود این است که همه سلایق، تفکرات، تشکل‌های سیاسی و مردمی دارای نماینده‌هایی در این فرایند باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: وقتی که از همه سلایق و افکار کاندید و نامزد انتخاباتی وجود داشته باشد افزایش مشارکتی هم اتفاق خواهد افتاد.

کریمی عنوان کرد: دومین عامل افزایش مشارکت در انتخابات این است که مردم باید از اثرگذاری رأی خود اطمینان حاصل کنند و بدانند که رأی که می‌دهند در سرنوشت، زندگی و آینده آنان اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مؤلفه‌های افزایش مشارکت حداکثری، کارآمدی مجالس قبلی است، مردم به اثرگذاری مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته نگاه می‌کنند و با توجه به عملکرد آن در انتخابات مشارکت می‌کنند.

فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: با توجه به رصدی که صورت گرفت نمی‌توان قضاوت کرد که از همه سلایق و گروه‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است اسفندماه امسال برگزار شود حضور دارند یا خیر ولی باید منتظر باشیم تا ببینیم همه تشکل‌ها و اندیشه‌های سیاسی در انتخابات حاضر هستند.

کریمی بیان کرد: اگرچه رنگ و بوی قومیت در چهارمحال و بختیاری وجود دارد اما جز استان‌هایی است که تفکرات سیاسی در آن به خوبی نهادینه شده است.

وی تاکید کرد: اینکه برخی از اقوام هم باید در انتخابات مجلس کاندیدا داشته باشند مهم است. فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: برای افزایش مشارکت در انتخابات هر دو فاکتور سیاسی و قومیت باید لحاظ شود نمی‌توان صرفاً سیاسی یا قومیتی را مد نظر قرار داد.

کریمی افزود: مشارکت حداکثری مردم که زمینه‌های آن در بالا ذکر شد باعث پویایی انتخابات و قدرتمند شدن پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین انتظار مردم از نمایندگان مجلس این است که صدای مردم و نماینده وضع موجود آنان باشند، از مردم دفاع کنند و مهم‌تر اینکه قوانینی را وضع کنند که بتواند منافع ملی و استانی را تأمین کند.

فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: نمایندگان مجلس به جای پرداختن به حواشی و دنبال کارهای دیگر بودن باید حتماً در قانون‌گذاری ایفای نقش کنند نه اینکه بخواهند در امور اجرایی دخالت کنند.

کد خبر 5930772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha