۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در خراسان جنوبی آغاز شد

دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند- سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، گفت: دوازدهمین دوره طرح ملی "دادرس" از نیمه مهرماه آغاز و در ۱۰۵ مدرسه این استان در حال برگزاری است. 

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ابوالقاسمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح دادرس از طرح هایی بوده که ویژه دانش آموزان عضو هلال احمر برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای دانش آموزان متوسه اول برگزار می شود، تصریح کرد: دوازدهمین دوره طرح ملی "دادرس" از نیمه مهرماه آغاز و در ۱۰۵ مدرسه این استان در حال برگزاری است.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به آموزش هایی که دانش آموزان در این طرح آن را فرا می گیرند اشاره داشت و یادآور شد: این آموزش ها شامل امداد و کمک های اولیه (احیای قلبی ریوی، آتل بندی و بانداژ، حمل مصدم و چادرزنی)، اطفای حریق، پناهگیری و خروج اضطراری بوده که با هدف کسب آمادگی جهت مقابله با آسیب های ناشی از حوادث سوانح ویژه دانش آموزان ارائه می شود.

ابوالقاسمی ادامه داد: در راستای برگزاری این طرح تعداد ۱۵۰۰ نفر دانش آموز در استان از این آموزش های بهره مند خواهند شد.

وی بیان کرد: مسابقات طرح دادرس در سه مرحله درون مدرسه ای، منطقه ای و شهرستانی بوده که تا اواخر بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، دانش‌آموزان را یکی از اقشار کلیدی در جامعه دانست و افزود: این قشر می تواند در تغییر نگرش در خانواده و جامعه در راستای توسعه پایدار در مدرسه و با نظام آموزش و پرورش رشد و نمو یافته و در دیگر اقشار نیز تأثیرگذار باشد.

ابوالقاسمی با بیان اینکه طرح دادرس هرساله با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح در واقع از مؤثرترین طرح های ملی هلال احمر بوده که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.
گفتنی است مسابقات استانی این طرح از ابتدای اسفند تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

ابوالقاسمی ادامه داد: طرح دادرس هرسال با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود و از موثرترین طرح های ملی هلال احمر است که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است مسابقات استانی از ابتدای اسفند تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

کد خبر 5931569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha