۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

خانه یاریگران زندگی در آموزش و پرورش سمنان راه اندازی می‌شود

خانه یاریگران زندگی در آموزش و پرورش سمنان راه اندازی می‌شود

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: به کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر، خانه یاریگران زندگی برای نخستین بار در کشور، در مجموعه مدارس استان سمنان راه اندازی خواهد شد.

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه استان سمنان ۱۱ هزار معلم و کادر آموزشی و تربیتی دارد، بیان کرد: این افراد رسالت تعلیم به ۱۳۳ هزار دانش‌آموز را در ۱۱ منطقه و هشت شهرستان استان بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه این استان ۱۱ هزار مدرسه دارد، افزود: استان سمنان علیرغم پهنه وسیع و تراکم جمعیتی پایین، خوشبختانه وضعیت مطلوبی به لحاظ پوشش آموزش و سواد دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان درباره کمبود نیروی انسانی در این مجموعه بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و با دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در این استان مشکل خاصی را در این زمینه نداریم.

وزیری با بیان اینکه امسال بر اساس برنامه‌های وزارت خانه و سند تحول بنیادین در کنار بیانیه گام دوم انقلاب، شعار کلیدی را برگزیده‌ایم که سرلوحه همه اقدامات قرار دارد، گفت: این شعار مهر مهدوی معلم تمدن ساز و مدرسه صالح است و لذا عمده برنامه‌ها هم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات آموزش و پرورش استان به خصوص در حوزه پرورشی بر حسب شاخصه‌هایی تعریف و در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: ایمان، خردورزی، امید، هویت و نشاط در زمره سرلوحه‌های کارهای ما در امور پرورشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه این استان از جامعه نخبگانی آموزش و پرورش خوبی برخوردار است، گفت: ۹۰ درصد دانش آموزان استان در برنامه‌های فرهنگی و پرورشی حضور فعال دارند.

وزیری با بیان اینکه ۴۲ نفر از دانش آموزان استان سمنان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی اعزام شدند، گفت: امسال بحث گروه‌های جهادی مشاوران با رویکرد عدالت آموزشی به خصوص مناطق محروم، از جمله دیگر اقدامات آموزش و پرورش بوده است.

وی با بیان اینکه امسال سه هزار و ۵۰۰ نفر از همکاران و دانش آموزان به راهیان نور اعزام می‌شوند، افزود: به کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر، خانه یاریگران زندگی برای نخستین بار در کشور، در استان سمنان، اواخر آبان ماه سال جاری راه اندازی خواهد شد.

به گزارش مهر، آموزش و پرورش استان سمنان ۱۲۴ معلم و ۶۲۳ شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد خبر 5931674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha