۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱

تسریع در رفع خرابی‌ها؛

تامین آب پایدار در استان بوشهر/ هدررفت در شبکه آبرسانی کاهش یافت

تامین آب پایدار در استان بوشهر/ هدررفت در شبکه آبرسانی کاهش یافت

بوشهر- با کاهش میانگین مدت زمان ترمیم و رفع خرابی در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب بوشهر، میزان هدررفت در شبکه‌های استان کاهش یافته است که می‌توان در تامین آب پایدار نقش مهمی داشته باشد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان بوشهر به دلیل نداشتن منابع و مخازن مورد نیاز برای تامین آب شرب، به استان‌های همسایه از جمله استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد وابسته است و حدود ۹۰ درصد آب مصرفی از طریق این دو استان تأمین می‌شود.

آب مورد نیاز استان بوشهر با خطوط طولانی انتقال از سد کوثر و یا چاه‌های کازرون به این استان منتقل می‌شود و باز هم در شبکه‌های پیچیده و طولانی توزیع استان می‌چرخند تا به مصرف کننده نهایی برسند.

طولانی بودن خطوط آبرسانی و عمر بالای شبکه باعث می‌شود که خرابی‌هایی در شبکه رخ دهد و سرعت عمل در ترمیم این خطوط می‌تواند باعث کاهش میزان هدررفت شود.

کاهش زمان ترمیم خطوط آبرسانی

با کاهش میانگین مدت زمان ترمیم و رفع خرابی در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب بوشهر، میزان هدررفت در شبکه‌های استان کاهش یافته است که می‌توان در تأمین آب پایدار نقش مهمی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر از تلاش جدی برای کاهش هدررفت آب در شبکه‌های استان خبر داد و گفت: میانگین مدت زمان ترمیم و رفع خرابی در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب بوشهر روند کاهشی در پیش گرفت.

ابوالحسن عالی اظهار داشت: با هدف کاهش هدررفت آب، رفع و اصلاح سریع شبکه‌های آسیب دیده در کمترین زمان ممکن یکی از اولویت‌های شرکت آبفا استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون میانگین زمان اعلام سامانه ۱۲۲ به مدیران مربوطه تا اتمام حادثه طی شش ماهه نخست سال جاری به مدت ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه کاهش یافته است.

تامین آب پایدار در استان بوشهر/ هدررفت در شبکه آبرسانی کاهش یافت

عالی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و اقدامات صورت گرفته انتظار می‌رود روند کاهشی مدت زمان رفع خرابی شبکه در شش ماهه دوم سال نیز تداوم داشته باشد.

کاهش هدررفت از ۴۰ به ۳۰ درصد

وی افزود: در مقطعی میزان هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال آب استان بوشهر نزدیک به ۴۰ درصد بود که این میزان اکنون به زیر ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر اظهار کرد: با کاهش هر چه بیشتر هدررفت به تبع آن میزان پایداری آب شرب مشترکان نیز تقویت خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا از مشترکان آب در استان بوشهر انتظار داریم با هدف کمک مؤثر به تداوم سیر نزولی هدررفت شبکه آب در صورت مشاهده هر گونه خرابی شبکه، مراتب را فوری به سامانه تلفنی ۱۲۲ گزارش کنند.

تامین آب پایدار در استان بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور بهبود وضعیت آبرسانی در استان بوشهر اقدامات و پیگیری‌های فراوانی صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دستور کار است.

محمد هادی رستمیان اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما در استان تأمین آب پایدار است که از طریق تکمیل سدها، توسعه آب‌شیرین‌کن و بهسازی و نوسازی خطوط آبرسانی به منظور کاهش هدررفت آب دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش هدررفت آب در شبکه‌های آبرسانی یکی از برنامه‌های مهمی است که در این راستا شاهد تحقق برنامه‌های آب و فاضلاب هستیم.

هرچند اقدامات خوبی برای کاهش هدررفت آب در استان صورت گرفته ولی همین ۳۰ درصد هم میزان بالایی برا هدررفت در استان بوشهر است و انتظار می‌رود باز هم شاهد کاهش میزان هدررفت باشیم.

کد خبر 5931754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha