۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۰۶

در ساری؛

آیین تجلیل از قهرمانان پاراآسیایی هانگژو برگزار شد

 آیین تجلیل از قهرمانان پاراآسیایی هانگژو برگزار شد

ساری- مراسم تجلیل از قهرمانان و افتخارآفرینان چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو با حضور ورزشکاران و مسئولان در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران شامگاه دوشنبه در آئین تجلیل از قهرمانان و افتخار آفرینان چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو که در بهزیستی مازندران برگزار شد ضمن تبریک و تقدیر از تلاش و موفقیت درخشان کاروان فرزندان ایران، بویژه فرزندان غیور دیار علویان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲، گفت: زمانیکه بحث ورزش مطرح می‌شود بی درنگ کلمه سلامتی در ذهن نقش می‌بندد و ورزش نقش مهمی در ایجاد جامعه‌ای سالم و شاداب دارد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به نقش مثبت نهاد خانواده بر موفقیت ورزشکاران توانمند دارای معلولیت، افزود: نقش خانواده‌ها در موفقیت فرزندان غیر قابل انکار است و ارتباط و حمایت‌های عاطفی و اجتماعی خانواده‌ها تأثیر بسزایی در خودکارآمدی و توانمندی ورزشکاران دارای معلولیت دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از معلولیت‌ها در کشور ناشی از حوادث و سوانح می‌باشد و توانمندی و تداوم موفقیت ورزشکاران و مدال آوران دارای معلولیت، تلاش و حمایت مسؤولین را می‌طلبد تا موجب ارتقای سطح ورزش در استان شود.

این مسؤول ورزش را از جمله مناسب‌ترین روش‌ها برای ورود افراد دارای معلولیت به بطن جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: راه‌های زیادی برای حضور فعال و نشان دادن خودباوری افراد دارای معلولیت در جامعه وجود دارد مانند حوزه‌های هنری، علمی و ورزشی که می‌توانند موجب تقویت حس خودباوری، اعتماد به نفس، استقلال و شهروندی در این عزیزان شود.

وی با بیان اینکه این افراد با توجه به محدودیت جسمی، دست از تلاش برنداشته و مراحل ترقی را در زمینه ورزشی به سرعت می‌پیمایند، تصریح کرد: برگزاری این مراسم، گامی کوچک در راستای تجلیل از تلاش‌ها و افتخار آفرینی ورزشکاران دارای معلولیت استان است که موجب افزایش میزان علاقمندی و الگو پذیری سایر افرادی می‌شود که به خودباوری نرسیده اند.

کد خبر 5932261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha