۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۵۲

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان:

آموزش مهارتی بدون ایجاد اشتغال معنا ندارد

آموزش مهارتی بدون ایجاد اشتغال معنا ندارد

اهواز - مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت:  آموزش مهارتی بدون ایجاد اشتغال  برای مهارت آموختگان، معنا و مفهومی ندارد. 

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی عصر امروز سه‌شنبه سه شنبه در جلسه ارزیابی عملکرد مراکز آموزشی استان با تاکید بر اجرای آموزش با کیفیت، اثربخش و متناسب با نیاز واقعی بازار کار تصریح کرد: مراکزی در اجرای آموزش فنی و حرفه‌ای موفق هستند که بر میزان افزایش اشتغال درصد بالایی داشته باشد.

ملایی هزاروندی اظهار کرد: هم اندیشی، ارزیابی عملکرد، مشاوره، هدایت و کنترل برنامه‌های آموزشی متناسب با گروه‌های هدف برای اشتغالزایی به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه رؤسای مراکز قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تمام آزمون‌های مهارتی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای بخش دولتی و غیر دولتی باید برخط و آنلاین و به صورت الکترونیکی برگزار شوند تا علاوه بر کاهش هزینه منجر به ارائه خدمات با نهایت سرعت، کیفیت و دقت و اعلام نتایج شود.

ملایی هزاروندی بیان کرد: درآمد زایی و واگذاری اماکن برای بهره برداری بهینه از فضای آموزشی غیرقابل استفاده از اولویت‌های برنامه آموزشی و از تعهدات مراکز است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در ادامه این جلسه بر استهلاک و تسویه حساب تنخواه گردان، ارتقای بهره وری مربیان، تشکیل جلسات مستمر شورای مهارت، نشست هم اندیشی با کارکنان و مربیان، بازنگری قراردادهای آموزشی و واگذاری، ساماندهی و تعیین تکلیف تجهیزات و اموال غیرقابل استفاده کارگاهی، جذب حامی برای اجرای مسابقات ملی مهارت، کنترل حامل‌های انرژی تاکید کرد.

کد خبر 5933262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha