۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۳

فرماندار خوسف مطرح کرد؛

خوسف سرزمین اصالت ها و فرصت ها/از آیین های مذهبی تا جذب گردشگر

خوسف سرزمین اصالت ها و فرصت ها/از آیین های مذهبی تا جذب گردشگر

بیرجند-فرماندار خوسف گفت: خوسف سرزمین اصالت ها از نظر فرهنگی و ظرفیت ها از نظر گردشگری و سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی حسینی ظهر چهارشنبه در بازدید تور خبری استان از بافت تاریخی خوسف، دیار چهار فصل گردشگری به مناسبت هفته فرهنگی خوسف اظهار کرد: خوسف سرزمین فرصت ها در حوزه گردشگری، صنعتی، معدنی، مذهبی و کشاورزی است که باید آن را معرفی کرد.

حسینی با بیان اینکه خوسف منطقه ای استراتژیک برای سمت رشد اقتصادی و اصلی ترین محور و تولید ناخالص ملی هست و خواهد بود، افزود: زیرساخت ها شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف در دولت سیزدهم در راستای توسعه در حال انجام است.

وی به داشته های خوسف اشاره کرد و گفت: مهمترین داشته این منطقه ظرفیت های طبیعی، معدنی و زیرساخت ها نیست بلکه امید در دل مردم، اعتماد به نفس، هدف داشتن و خود باوری است.

حسینی گفت: اولین قدم توسعه در هویت یک منطقه خلاصه می شود و از شرف دیگر نمی توانیم امید را جدا از قومیت و فرهنگ عامه مردم بدانیم.

فرماندار خوسف با بیان اینکه توسعه از مسیر زنده نگه داشتن هویت منطقه و جان دوباره دادن به آن است، گفت: در شهرستان خوسف داشته هایی داریم که کمرنگ شده است و به عنوان مثال خوسف سرزمین، بزرگانی چون دکتر شکوهی، دیار عناب و پنبه مله و گل نرگس است.

حسینی افزود: هیچ توسعه ای اتفاق نمی افتد مگر اینکه فرهنگی را ایجاد و یا فرهنگ و هویت را تقویت کنیم و خوسف از این نظر شهر فرهنگ و ادب و ارادت به اهل بیت (ع) و اصالتی بی نظیر دارد که ریشه در تاریخ دارد.

وی به عزت نفس بی نظیر مردم خوسف اشاره کرد و گفت: خیلی نقاط خوسفی ها مطالباتی به حق دارند اما آنقدر نجابت و عزت نفس دارند که مطالبات خود را بیان نمی کنند لذا مدیران باید به سمت خل مشکلات آنها بروند.

حسینی با اشاره به هفته فرهنگی خوسف، گفت: برای اولین بار هفته فرهنگی خوسف برگزار می شود تا جان دوباره ای به هویت و فرهنگ و خودباوری و عزت نفس اصیل خوسفی بدهیم.

وی با اشاره به مهاجرت جوانان از خوسف و سالمندی جمعیت این شهرستان، گفت: پشتوانه قوی از مشاهیر و فرهیختگان را در خوسف داریم و باید داشته هایمان را دوباره یادآوری کنیم.

فرماندار خوسف به خاندان عبادی، راشد محصل، دکتر شکوهی، پدر تعلیم و تربیت کشور در خوسف اشاره کرد و افزود: پنج بافت تاریخی را در استان داریم و خوسف و ماژان بافت های تاریخی زنده و ثبت شده استان هستند و مردم در این بافت ها زندگی سپری می کنند.

حسینی گفت: خوسف، دومین شهرستان به لحاظ آثار ثبت شده ملی با ۱۰۳ اثر است که بافت تاریخی روستاهای نوغاب، خور و گارجگان، خوسف و ماژان از جمله این آثار است.

وی با اشاره به شهرستان چهار فصل گردشگری گل نرگس، عناب، کویر دق اکبرآباد، محلات عشایری زنده گفت: جشنواره گل نرگس خوسف در آذرماه با محوریت مردم برگزار می شود.

حسینی با اشاره به رودخانه دائمی خوسف در تمام سال، گفت: در یک محله عشایری دو هزار شتر در کنار این رودخانه هستند و همچنین جنگل نخاب را داریم.

فرماندار خوسف به به خوسف به عنوان شهر ملی پنبه مله اشاره کرد و گفت: برای جهانی شدن این ظرفیت قدم هایی برداشته شده است و بالای هفت هکتار کشت پنبه قهوه ای داریم که در جهان نمونه ندارد.

حسینی افزود: در گذشته و هم اکنون یکی از مراکز اصلی تولید محصولات زراعی هستیم و شهرک گلخانه ای محمدیه مهمترین شهرک گلخانه ای استان است.

فرماندار خوسف در پایان گفت: در هفته فرهنگی خوسف که از ۲۳ تا ۲۳ آبان است، افتتاح نمایشگاه فرهنگ، جشنواره مله، میز خدمت فرهنگی، گرامیداشت استاد شکوهی، برگزاری شب شعر (گرامیداشت استاد ناقوس و راشد محصل) و همایش حسام و کارگاه خوشنویسی را خواهیم داشت.

کد خبر 5933933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha