۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵

استاندار سمنان:

موقوفات هدفمند باشند/ اهمیت توجه به بقاع متبرکه استان سمنان

موقوفات هدفمند باشند/ اهمیت توجه به بقاع متبرکه استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان استاندار سمنان با تاکید بر اینکه موقوفات باید اثرگذار و هدفمند باشند، تصریح کرد: موقوفات به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی باید به نیازهای روز جامعه توجه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح پنج شنبه در دیدار با معاون سازمان اوقاف کشور به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه استان سمنان به لحاظ داشتن بقاع متبرکه غنی است، ابراز داشت: این مهم ظرفیتی قابل توجه را از نظر جاذبه‌های گردشگری و استراحتگاه در مسیر حرم تا حرم به وجود آورده است.

وی ضمن بیان اینکه بقاع متبرکه در نقش یک پایگاه فرهنگی عمل می‌کنند، افزود: به مناسبت‌های مختلف مذهبی برنامه‌های جانبی در این بقاع متبرکه انجام می‌شود بنابراین از حیث همین موضوع توجه به آن‌ها حائز اهمیت است.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه این استان سالانه میزبانی بیش از ۲۰ میلیون زائر امام رضا (ع) است، ابراز داشت: با توجه به اینکه زائران از این اماکن موجود در مسیر راه استفاده می‌کنند از این رو باید از تجهیزات و امکانات ضروری و مناسب برخوردار باشند.

هاشمی ضمن بیان اینکه ضمن بیان اینکه در حوزه وقف نیز سرمایه گذاری‌های خوبی در استان صورت گرفته است، تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز شاهد اقدامات جالب توجه در استان هستیم.

وی ضمن بیان اینکه همکاری‌های مشترک با بخش خصوصی زمینه‌های رشد و بالندگی را در استان ایجاد کرده است، افزود: امیدواریم این همکاری‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه موقوفات باید اثرگذار و هدفمند باشند، تصریح کرد: موقوفات به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی باید به نیازهای روز جامعه توجه داشته باشد.

کد خبر 5934440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha