۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱

در شورای قضایی خراسان شمالی؛

احتکار نان در خراسان شمالی نشان‌دهنده ضعف در فرایند نظارت است

احتکار نان در خراسان شمالی نشان‌دهنده ضعف در فرایند نظارت است

بجنورد_ دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: کشف دو مورد احتکار حجم قابل توجهی نان در شهرستان‌های بجنورد و شیروان نشان داد که نظارت‌ها قوی و سازنده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر سیدجواد ایلالی پیش از ظهر پنج‌شنبه در شورای قضائی خراسان شمالی که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد با تأکید بر ضرورت تقویت سازوکارهای نظارتی گفت: احتکار و انحراف در مصارف برخی کالاهای اساسی مانند نان به عنوان نهاده‌های دامی یک نگرانی عمده و اساسی است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد تصریح کرد: کشف دو مورد احتکار حجم قابل توجهی نان در شهرستان‌های بجنورد و شیروان نشان داد که نظارت‌ها قوی و سازنده نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مقابله قانونی به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه باید در این عرصه فعالانه عمل شود بیان کرد: همه دستگاه‌ها با همکاری و هماهنگی و هم‌افزایی جهت پیشگیری از تکرار موارد مشابه اقدام و عمل کنند.

ایلالی اظهار کرد: برخی از مصادیق احتکار مانند موضوع نان که یک دغدغه و نگرانی عمومی است و پیگیری‌ها در راستای ساماندهی این حوزه به عنوان یک مطالبه مهم و اساسی مردم به شمار می‌رود؛ معیشت مرد را نشانه رفته است لذا مدعی‌العموم در حوزه‌هایی که به نحوی از انحاء با حقوق عامه مرتبط است کاملاً جدی و مصمم است که با اشخاص حقیقی و حقوقی خاطی، بدون اغماض و مماشات برخورد کند.

وی با اشاره به دستگیری متهمان احتکار نان خاطر نشان کرد: در حوزه معیشت مردم با کسی تعارف نداریم و دستگاه قضائی رسیدگی دقیق و قانونی و صدور و اجرای مجازات‌های بازدارنده را در دستور کار قرار خواهد داد و این موضوع نیز بر اساس قانون در صلاحیت دادسرای عمومی و انقلاب است، بطوری که پس از دستگیری متهمان برای آنان پرونده قضائی تشکیل شده و مراتب در شرف رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی با اشاره به وجود گزارش‌هایی از تخلفات برخی اصناف در حوزه پوشاک و … از دستگاه‌های مدیریتی و عوامل نظارتی از جمله مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خواست موارد تخلفات را به دادستان به عنوان مدعی‌العموم گزارش دهند تا مراتب پیگیری و وفق موازین قانونی اقدام شود.

ایلالی با اشاره به مقررات حوزه حجاب و عفاف تصریح کرد: اعمال نظارت‌های لازم در حوزه پوشاک و البسه و همکاری سازنده با دستگاه‌های دارای مسئولیت از جمله بخش‌های مختلف دستگاه قضائی به ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و برگزاری جلسات تعاملی و هم‌اندیشی با تشکل‌های مردم نهاد از جمله آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین متولیان امور فرهنگی می‌تواند به طور مؤثر و پیشگیرانه نقش آفرینی کند.

کد خبر 5934441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha