۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۳

یک کتاب جدید از نشر معارف

نگاه رهبر انقلاب درباره تمدن اسلامی

نگاه رهبر انقلاب درباره تمدن اسلامی

کتاب «تمدن اسلامی»، نگاهی به ایده تمدن اسلامی در بیان رهبر انقلاب، به همت نشر معارف چاپ و عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مقدمه این کتاب آمده است: مطالبه مکرر رهبر انقلاب از جریان‌ها، همانند نخبگان حوزه و دانشگاه و اقشار مختلف و به ویژه نهادهای حکومتی در این زمینه و گفتمان‌سازی برای پی‌ریزی مفاهیم بنیادین نظام‌سازی و خروجی الگوی کاربردی در ساحت تمدن اسلامی است.

تحول عالم نشان دهنده این اتفاق عظیم است که نظم نوین جهانی به سمت اسلامیت و غلبه نظام حق بر باطل درحال چرخیدن است. مکاتبی نظیر مارکسیسم و لیبرالیسم با چالش‌های روز به روز درحال نابودی و فرورفتن در گرداب خویشند. پاسخ درست به نیازهای بشر تشنه امروز و شناساندن حیات طیبه اسلامی که غایت تمدن اسلامی است، وظیفه خطیر هر مسلمان متفکر و متعهد است. در این کتاب تلاش شده به مفهوم تمدن نوین اسلامی، از بیانات رهبر انقلاب پرداخته شود.

در این کتاب آمده است: «در ضعف و ذلتی که میان ملت‌ها و دولت‌ها مشاهده می‌شود، افق روشن و تابانی روزبه‌روز بیشتر طلوع می‌کند و خودش را بیشتر نشان می‌دهد و آن افق اسلام و ملت‌های اسلامی است. این از شگفتی‌های تاریخ است که درست همان زمان که قدرت‌های ضداسلامی نیرو می‌گیرند و ملت‌های ضعیف ضعیف‌تر می‌شوند، برخلاف قواعد ظاهری، ملت‌های مسلمان که غالباً یا عموماً در جناح ملت‌های ضعیف عالم قرار دارند روزبه‌روز احساس شخصیت و هویت بیشتری می‌کنند.

نهضت اسلامی در دنیا یک امر جدی است. احساس هویت اسلامی در میان ملت‌های مسلمان، بلکه در میان جمعیت‌های مسلمان یعنی آنجا که مسلمین یک ملت محسوب نمی‌شوند، بلکه یک جمعیت در اقلیتند، یک امر واضح و غیرقابل‌انکاری است. گویی تمام عوامل دست به دست هم داده تا ایمان اسلامی و احساس مسلمانی را در باطن مسلمین عالم قوی کند و آن را به عمل و منش و تحرک بیرونی و ظاهری تبدیل کند.»

کتاب تمدن اسلامی با گردآوری محمدحسین علیجان‌زاده در ۳۶۶ صفحه و به قیمت صد و سی هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 5934535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha