۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵

وزیر آموزش و پرورش:

استخدام ۵۰ هزار معلم جدید بی‌سابقه است

استخدام ۵۰ هزار معلم جدید بی‌سابقه است

بجنورد_ وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام ۵۰ هزار معلم جدید در وزارت آموزش و پرورش به صورت دفعی در تاریخ کشور بی‌سابقه بود.

به گزارش خبرنگار مهر رضامراد صحرایی ظهر جمعه در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی در نشست صمیمی با نو معلمان تمدن‌ساز این استان در محل سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان بجنورد اظهار کرد: امسال با استخدام ۵۰ هزار معلم جدید شاهد استخدام تاریخی و بی سابقه بودیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بیشترین آمار استخدام در سابقه مجموعه آموزش و پرورش، چهل هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه معلمان افسران تمدن ساز هستند از استخدام تعداد کثیری معلمان دیگر تا شش ماه آینده خبر داد و افزود: آموزش و پرورش در خراسان شمالی نیز یک هزار معلم جدید را جذب کرده است که اتفاق مهمی است زیرا این معلمان استخدام شده از مهم‌ترین و دغدغه مند ترین افراد انتخاب و برگزیده شده‌اند.

صحرایی با اشاره به اینکه باید قدر شناس معلمان باشیم، گفت: معلمی کارمندی نیست و وظیفه دولت و مجلس تأمین معیشت معلمان و وظیفه خانواده‌ها حفظ شأن و منزلت آنان است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شأن معلم را نشان دهیم باید از خودمان آغاز کنیم با این استدلال و منطق که چرخ پیشرفت کشور به دستان معلمان می‌چرخد چون معلمان آموزنده نیکی‌ها و جایگزین ناپذیر هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از وظایف مهم ما آشنایی دانش آموزان با آداب و سنن محلی و یاد دادن اندیشه اسلامی به آنان است ما نگهبان مغزها هستیم لذا شأن و منزلت معلمان بسیار بالا است و این رسالت بزرگ و عظیم را باید پاس داشت.

کد خبر 5935027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha